سرویس سینمایی هنرآنلاین: مراسم هشت و هفتمین جوایز اسکار از دوشنبه صبح در دالبی تیه‌تر در هالیوود برگزار شد. "قهرمان بزرگ 6" تولید شرکت دیزنی به کارگردانی دان هال و کریس ویلیامز جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن را دریافت کرد.

فیلم دیزنی در حالی برنده جایزه اسکار بهترین فیلم انیمیشن شد که خیلی‌ها پیش‌بینی کرده بودند این جایزه به "چگونه اژدهای خود را تربیت کنید 2" تولید دریم‌ورکس انیمیشن به کارگردانی دین دبلویس و بانی آرنولد برسد.

"ترو‌ل‌های جعبه‌ای" ساخته آنتونی استاچی، گراهام آنابل و تراویس نایت، "آوای دریا" به کارگردانی تام مور و پل یانگ و "قصه پرنسس کاگویا" ساخت ایسائو تاکاهاتا و یوشیاکی نیشیمورا، دیگر نامزدهای این بخش بودند.

انیمیشن کامپیوتری "قهرمان بزرگ 6" اولین فیلمی است که دیزنی پس از خرید شرکت مارول اینترتینمنت در سال 2009، از روی شخصیت‌های قصه‌های مصور این شرکت ساخته است. این فیلم که مضمونی ژاپنی دارد و اولین بار در افتتاحیه این دوره جشنواره توکیو روی پرده رفت، در شهر خیالی سن فرانسوکیو ساخته شده است و درباره پسری جوان به نام هیرو هامادا (با صدای رایان پاتر) است. او یک نابغه شیفته روبات است که وقتی برادر بزرگش تاداشی (دانیل هنی) در یک حادثه جان خود را از دست می‌دهد، از پا درمی‌آید. بی‌مکس (اسکات آدسیت) یک روبات بادی است که تاداشی پیش از مرگ روی آن کار می‌کرد. او طوری طراحی شده که مراقب آدم‌های مریض باشد و برای همین حضورش در کنار نوجوان افسرده باعث کمک به اوست. هیرو و بی‌مکس با کمک شش دوست راهی ماموریتی خطرناک می‌شوند تا سارق آخرین مخلوق هیرو را پیدا کنند: میکروروبات‌هایی که می‌توانند خود را به هر شکلی دربیاورند و از راه تله‌پاتی قابل کنترل هستند. جیمی چانگ (بجای گوگو تاماگو)، دیمن وینز جونیر (واسابی)، جنسیس رودریگز (هانی لمون) و تی. جی. میلر (فرد) از دیگر صداپیشه‌های "قهرمان بزرگ 6" هستند که با بودجه‌ای حدود 165 میلیون دلار ساخته شد و در دنیا حدود 546 میلیون دلار فروخت.