سرویس سینمایی هنرآنلاین: روزنامه محلی ایل مساجرو گزارش داد که ظاهرا راهبان با درخواست سام مندس کارگردان فیلم "اسپکتر" (Spectre) برای فیلمبرداری یکی از صحنه‌ها در گورستان تاریخی ورانو محالفت کرده‌اند.

تعدادی از نمادهای فرهنگی ایتالیا از جمله گوفردو ماملی شاعر در این گورستان دو هزار ساله مدفون هستند و یک فرقه مسیحی باستانی (the Arciconfraternita dei Trapassati) از آن به عنوان یک مکان مقدس حفاظت می‌کنند.

صحنه تدفین اکنون قرار است در موزه تمدن رومی فیلمبرداری شود. سازندگان "اسپکتر" از شهرداری رم برای فیلمبرداری این صحنه درخواست مجوز کرده‌اند.

آن‌ها پیش از این نیز مجوز فیلمبرداری یک صحنه تعقیب و گریز با اتوموبیل در کواترو فونتانه در پایتخت ایتالیا را پیدا نکردند. مقامات شهر به خاطر آسیب‌پذیر بودن این مکان قرن شانزدهمی به سازندگان اجازه فیلمبرداری ندادند.

اوایل این ماه نیز دانیل کریگ ستاره "اسپکتر" دچار آسیب‌دیدگی زانو شد که فیلمبرداری یکی از صحنه‌های مبارزه در استودیوهای پاین‌وود در لندن را به تعویق انداخت. به سرقت رفتن 9 اتوموبیل - که برای فیلم آماده شده بودند - از یک گاراژ در آلپ، از دیگر دردسرهای فیلم جدید مامور 007 بود.

بیست و چهارمین فیلم جیمز باند اولین فیلم این مجموعه سینمایی پس از فیلم بسیار موفق "اسکای‌فال" در سال 2012 است. کریگ بار دیگر نقش مامور 007 را بازی می‌کند. کریستوف والتس بازیگر برنده دو جایزه اسکار در نقش اوبرهاوسر ضدقهرمان فیلم ظاهر می‌شود.

مونیکا بلوچی به نقش لوچیا شارا و لیا سیدو به نقش مادلین سوان بازیگران زن جیمز باند را تشکیل می‌دهند. رالف فاینس در نقش "ام"، بن ویشاو در نقش "کیو"، نائومی هریس در نقش ایو مانی‌پنی و روری کینیر در نقش بیل تانر، رئیس ستاد ام‌آی‌6 (اداره اطلاعات خارجی بریتانیا) مقابل دوربین رفته‌اند.

اسپکتر یک سازمان تروریستی سایه‌وار است که در بسیاری از فیلم‌های اول جیمز باند یک تهدید آشکار به حساب می‌آمد. اسپکتر اولین بار در کتاب "تندربال" نوشته ایان فلمینگ خالق مامور 007 که سال 1961 منتشر شد، معرفی شد و اولین بار با "دکتر نو" روی پرده بزرگ به نمایش درآمد.

این گروه که نام آن مخفف "هیئت اجرایی ویژه ضداطلاعات، تروریسم، انتقام و ارعاب" است با رهبری ارنست استاورو بلوفلد فعالیت می‌کند. او یک نابغه آلمانی است که رویای تسلط بر دنیا را دارد و مامورانش مخفیانه در مسیر رسیدن به اهداف او فعالیت می‌کنند.

در فیلم جدید، باند برای پرده برداشتن از اقدامات شیطانی این گروه وارد عمل می‌شود.

"اسپکتر" 23 اکتبر 2015 در بریتانیا و 6 نوامبر 2015 در آمریکای شمالی روی پرده می‌رود.

ایندیپندنت / 16 فوریه