سرویس سینمایی هنرآنلاین: وس اندرسن برای "هتل بزرگ بوداپست"، کلینت ایستوود برای "تک‌تیرانداز آمریکایی"، آلخاندرو گونزالس ایناریتو برای "بردمن"، ریچارد لینکلیتر برای "بچگی" و مورتن تیلدوم برای "بازی تقلید"، نامزدهای این دوره جایزه انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) هستند که اسامی آن‌ها سه‌شنبه شب شد.

برنده جایزه دستاورد چشمگیر کارگردانی فیلم بلند سینمایی با رای 15 هزار عضو انجمن هفتم فوریه (18 بهمن) در مراسم شصت و هفتمین دوره جوایز DGA در در هتل "هایت ریجنسی سنچری پلازا" در لس آنجلس معرفی می‌شود.

آوا دوورنی برای سلما"، دیوید فینچر برای "دختر رفته" و کریستوفر نولان برای "بین ستاره‌ای"، از رقبای اصلی بودند که نتوانستند به فهرست نامزدهای جایزه انجمن کارگردانان آمریکا راه پیدا کنند.

نامزدی تیلدوم کاملا غافلگیرکننده بود. ایستوود برای چهارمین بار نامزد دریافت جایزه DGA شده است.اندرسن، لینکلیتر و تیلدوم برای اولین بار نامزد دریافت این جایزه شده‌اند.

ایستوود در 1992 برای "نابخشوده" و در 2004 برای "عزیز میلیون دلاری" جایزه انجمن کارگردانان آمریکا را برد و در 2003 برای «رود میستیک" نامزد بود. ایناریتو در 2006 برای "بابل" نامزد شد.

سال گذشته آلفونسو کوارون برای تریلر فضایی "جاذبه" جایزه DGA را برد و بعدا برنده اسکار بهترین کارگردانی هم شد. سال 2013 بن افلک برای "آرگو" جایزه انجمن کارگردانان آمریکا را گرفت و تنها هفتمین برنده DGA شد که جایزه اسکار کارگردانی را دریافت نکرده است. او حتی نامزد اسکار کارگردانی هم نشد.

پیش از آن 9 سال پیاپی، برندگان جایزه انجمن کارگردانان آمریکا، اسکار کارگردانی را هم بردند. تا قبل سال 2013 آخرین باری که برنده این دو جایزه متفاوت بود سال 2003 بود. در آن سال راب مارشال برای "شیکاگو" جایزه DGA را برد، اما رومن پولانسکی برای "پیانیست" برنده اسکار بهترین کارگردان شد. شاخه کارگردانان آکادمی علوم و هنرهای سینمایی حدود شش درصد کل اعضای آکادمی را تشکیل می‌دهد.

DGA اسامی نامزدهای تلویزیون و مستند را چهارشنبه اعلام می‌کند.

ورایتی / 13 ژانویه