سرویس سینمایی هنرآنلاین: شرکت ایون پروداکشنز تهیه‌کننده فیلم‌های جیمز باند شنبه تایید کرد نسخه اولیه فیلمنامه "اسپکتر" (Spectre) با بازی دانیل کریگ، کریستوف والتس و رالف فاینس توسط هکرها "به طور غیرقانونی" در دسترس عموم قرار گرفته است.

تهیه‌کنندگان جیمز باند در بیانیه‌ای که در وبسایت 007 منتشر شد، گفته‌اند: ایون پروداکشنز تهیه‌کننده فیلم‌های جیمز باند امروز متوجه شد نسخه اولیه "اسپکتر" فیلم جدید جیمز باند جزو اسناد و اطلاعات ربوده‌شده توسط هکرهایی است که در سیستم کامپیوتری سونی پیکچرز اینترتینمنت نفوذ کردند و این اسناد را به طور غیر قانونی در دسترس عموم قرار داده‌اند.

ایون پروداکشنز در ادامه درمورد انتشار فیلمنامه ربوده‌شده توسط "اشخاص ثالث" ابزار نگرانی کرده و در عین حال نوشته است: فیلمنامه "اسپکتر" تحت قوانین کپی‌رایت در بریتانیا و سراسر دنیا قرار دارد. نام فیلم و اسامی بازیگران "اسپکتر" هفته پیش اعلام شد. مونیکا بلوچی به نقش لوچیا شارا، لیا سیدو به نقش مادلین سوان، اندرو اسکات به نقش دنبی و دیوید باتیستا به نقش آقای هینکس، بازیگران جدید مجموعه هستند. کریستوف والتس نقش اوبرهاوسر ضدقهرمان فیلم را بازی می‌کند و نائومی هریس در نقش ایو مانی‌پنی ظاهر می‌شود. سام مندس کارگردان فیلم است.

فیلمنامه جیمز باند تازه‌ترین سند منتشرشده توسط هکرهایی است که پس از حمله سایبری به سونی در 24 نوامبر با ارسال این اسناد به رسانه‌ها مشکلات فراوانی برای این شرکت ایجاد کرده‌اند. افشای ایمیل‌های رد و بدل شده بین روسای سونی و تهیه‌کنندگانی که با این شرکت همکاری می‌کنند جنجال زیادی به پا کرده است.

روز شنبه با افشای یکی از این اسناد مشخص شد که روسای سونی می‌خواستند به جنیفر لارنس در مقایسه با بازیگران مرد فیلم "حقه‌بازی آمریکایی" دستمزد کمتری بدهند. همچنین در روزهای اخیر مشخص شد یکی از مسئولان سونی با این ادعا که کسی مایکل فاسبندر را نمی‌شناسد، او را رد کرده است.

گروهی اعتقاد دارند حمله سایبری به سونی با فیلم کمدی "مصاحبه" (The Interview) با بازی ست روگن و جیمز فرانکو ارتباط دارد که از 25 دسامبر (4 دی) در سینماهای امریکای شمالی روی پرده می‌رود. این فیلم به کارگردانی روگن و اون گلدبرگ، ماجراهای یک مجری تلویزیون و تهیه‌کننده‌اش را به تصویر می‌کشد که سازمان سیا آن‌ها را برای ترور رهبر کره شمالی اجیر کرده است.

اف‌بی‌آی این روزها در حال تحقیق درباره حمله سایبری به سونی است و احتمال ارتباط این موضوع با کره شمالی را بررسی می‌کند. کره شمالی آشکارا محالفت خود را با فیلم اعلام کرده، اما گفته در این ماجرا نقشی نداشته است.

"اسپکتر" 23 اکتبر 2015 در بریتانیا و 6 نوامبر 2015 در آمریکای شمالی روی پرده می‌رود.

ایندیپندنت / 14 دسامبر