سرویس سینمایی هنرآنلاین: اسامی نامزدهای این دوره جوایز فیلم مستقل بریتانیا دوشنبه اعلام شد.

"71" ساخته یان دامانج در 9 بخش شامل بهترین فیلم مستقل بریتانیا، کارگردان، جایزه داگلاس هیکاکس کارگردان اول، فیلمنامه (گرگوری برک)، بازیگر مرد (جک اوکانل)، بازیگر مرد مکمل (شان هریس)، دستاورد تولید و دستاورد فنی (کریس وایات برای تدوین و تات رادکلیف برای فیلمبرداری) نامزد دریافت جایزه است.

داستان "71" سال 1971 در اوج سه دهه درگیری خونین فرقه‌ای در ایرلند شمالی روی می‌دهد و درباره گری (با بازی جک اوکانل)، یک تازه‌سرباز جوان انگلیسی است که پشت خطوط دشمن در منطقه کاتولیک گرفتار شده است.

اولین فیلم بلند داستانی یان دامانج کارگردان الجزایری متولد پاریس است، اولین بار فوریه پیش در شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم برلین در بخش مسابقه بین‌الملل روی پرده رفت و از سوی داوران کلیسای جهانی جشنواره تقدیر شد. "71" در ماه‌های اخیر در جشنواره‌های مختلف مانند کارلووی واری، تلوراید، تورنتو و نیویورک نیز نمایش داده شد و اخیرا در جشنواره بین‌المللی فیلم آتن جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد. این فیلم از 10 اکتبر (18 مهر) در سینماهای بریتانیا اکران شده است. "71" در بخش بهترین فیلم مستقل بریتانیا با فیلم‌های "Calvary" به کارگردانی جان مایکل مک‌دونا، "آقای ترنر" ساخته مایک لی، "Pride " به کارگردانی متیو وارچس و "بازی تقلید" ساخته مورتن تیلدوم رقابت می‌کند.

"Pride" در هفت بخش نامزد دریافت جایزه است و فیلم‌های "آقای ترنر"، "بابا من را بگیر" به کارگردانی دانیل وولف و "فرانک" ساخته لنی آبراهامسن هر یک در پنج بخش نامزد هستند.

بندیکت کامبربچ برای "بازی تقلید"، برندان گلیسن برای "Calvary"، تیموتی اسپال برای "آقای ترنر" و آسا باترفیلد برای "X+Y" در کنار جک اوکانل نامزدهای بخش بهترین بازیگر مرد را تشکیل می‌دهند.

کایرا نایتلی برای "بازی تقلید"، سامانتا جبین احمد برای "بابا من را بگیر"، چنگ پی پی برای "Lilting" و گوگو امباتا-راو برای "بل" در بخش بهترین بازیگر زن رقابت می‌کنند.

مایکل فاسبندر برای "فرانک" یکی از نامزدهای بخش بهترین بازیگر مرد مکمل است و سالی هاوکینز برای "X+Y" و مگی جیلنهال برای "فرانک" از نامزدهای بخش بهترین بازیگر زن مکمل هستند.

بیش از 250 فیلم برای حضور در میان نامزدهای این دوره جوایز فیلم مستقل بریتانیا ارائه شده بودند. یک کمیته شامل بیش از 70 عضو نامزدها را انتخاب کرد.

برندگان را یک هیئت داوری به ریاست تام هوپر کارگردان فیلم برنده اسکار "گفتار پادشاه" انتخاب می‌کنند که اسامی آن‌ها 7 دسامبر (16 آذر) در مراسمی در لندن اعلام می‌شود.

ورایتی / 3 نوامبر