سرویس سینمایی هنرآنلاین: تریلر "دختر رفته" که از 3 اکتبر (11 مهر) در ایالات متحده و دیگر کشورها در سطح بین‌المللی روی پرده رفته است، تا پایان جمعه مجموع فروش داخلی خود را به 129.6 میلیون دلار رساند و به این ترتیب تنها در 29 روز توانست از "مورد عجیب بنجامین باتن" دیگر ساخته دیوید فینچر پیشی بگیرد که در کل مدت اکران خود در آمریکای شمالی 127.5 میلیون دلار فروخت.

"دختری با خالکوبی اژدها" با 102.5 میلیون دلار در رده سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های او در ایالات متحده است.

انتظار می‌رود "دختر رفته" تا پایان روز یکشنبه حدود هشت میلیون دلار بفروشد و مجموع فروش داخلی خود را به 135 تا 136 میلیون دلار برساند.

"دختر رفته" که از روی کتاب پرفروش جیلیان فیلین ساخته شده، سومین فیلم پرفروش فینچر در بازار جهانی (بازار آمریکای شمالی و بازار بین‌المللی) است. این فیلم فعلا در دنیا 256.7 میلیون فروخته است و پس از "مورد عجیب بنجامین باتن" با 333.9 میلیون دلار و "هفت" با 327.3 میلیون دلار در رده سوم است.

"دختر رفته" همچنین با 37.5 میلیون دلار، بهترین فروش افتتاحیه فیلمی از فینچر را به نام خود ثبت کرده است. "اتاق وحشت" با 30 میلیون دلار فروش افتتاحیه در 2002 در رده دوم است.

این فیلم در وبسایت راتن تومیتوز با 88 درصد رای مثبت منتقدان (بر مبنای 245 رای)، یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های فینچر است. "دختر رفته" پس از "شبکه اجتماعی" با 96 درصد، "Side by Side" با 92 درصد و "زودیاک" با 89 درصد در رده چهارم است.

"دختر رفته" همچنین یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های کارنامه افلک است.

افلک در این فیلم که داستان آن در میزوری روی می‌دهد، نقش مردی به نام نیک دان را بازی می‌کند که در پنجمین سالگرد عروسی‌ خود گزارش می‌دهد همسرش امی (رزاموند پایک) ناپدید شده است. تحت فشار پلیس و جنون رسانه‌ای فزاینده، آنچه ابتدا یک ازدواج موفق تصور می‌شد، شکل دیگری پیدا می‌کند. به زودی دروغ‌ها، فریب‌کاری‌ها و رفتار عجیب نیک باعث می‌شود همه یک پرسش مشترک را مطرح کنند: آیا او همسرش را کشته است؟ فیلم با بودجه‌ای حدود 61 میلیون دلار ساخته شده است. تایلر پری، نیل پاتریک هریس، میسی پایل، کیم دیکنز، پاتریک فیوجیت و کیسی ویلسن از دیگر بازیگران "دختر ‌رفته" هستند. فینچر دو بار برای "مورد عجیب بنجامین باتن" و "شبکه اجتماعی" نامزد اسکار بهترین کارگردانی بوده است. "بیگانه 3"، "هفت"، "بازی" و "باشگاه مشتزنی" از دیگر ساخته‌های اوست.

ورایتی / 1 نوامبر