سرویس سینمایی هنرآنلاین: اسامی نامزدهای این دوره جوایز گاتام پنجشنبه شب اعلام شد. "بچگی" (Boyhood) به کارگردانی ریچارد لینکلیتر با نامزدی در چهار بخش از شش بخش رقابتی جوایز گاتام بیشترین نامزدی را دارد. این فیلم در بخش‌های بهترین فیلم بلند داستانی، بازیگر مرد (ایتن هاوک)، بازیگر زن (پاتریشیا آرکت) و بازیگر مرد نوظهور (الار کولترین) نامزد دریافت جایزه است.

"بچگی" فیلمی تقریبا سه ساعته است و داستانی درباره بلوغ را به تصویر می‌کشد. لینکلیتر این فیلم را در مدت 12 سال ساخته است. است. او سال گذشته برای این فیلم جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردان جشنواره برلین را برد.

"بردمن" به کارگردانی آلخاندرو گونزالس ایتاریتو، "سفیدپوستان عزیز" ساخته جاستین سیمی‌ین، "شب‌خیز" به کارگردانی دن گیلروی و "زیر پوست" ساخته جاناتان گلیزر، هر یک در دو بخش بخت دریافت جوایز گاتام را دارند.

"بچگی"، "بردمن" و "زیر پوست" در بخش بهترین فیلم بلند داستانی رقابت می‌کنند. "هتل بزرگ بوداپست" به کارگردانی وس اندرسن و "عشق غریب است" ساخته ایرا ساکس دیگر نامزدهای این بخش هستند.

فیلم‌های "بازیگر زن"، "شهروندچهار"، "خود زندگی"، "Manakamana" و "نشانه بگیر و شلیک کن" در بخش بهترین مستند نامزد هستند.

در بخش‌های بازیگری چند نفر نامزد شده‌اند که از آن‌ها به عنوان رقبای جدی جوایز اسکار 2015 نیز یاد می‌شود، از جمله هاوک و آرکت، مایکل کیتن برای "بردمن" و جولین مور برای "همچنان آلیس"، همین‌طور مایلز تلر بازیگر 27 ساله برای "ضربه شلاق"، بیل هادر برای " The Skeleton Twins" و اسکارلت جوهانسن برای "زیر پوست".

چند هیئت داوری مجزا شامل منتقدان و فیلمسازان درمورد برندگان شش بخش تصمیم می‌گیرند و سینماروها نیز برنده جایزه فیلم منتخب تماشاگران را به صورت آنلاین انتخاب می‌کنند.

استیو کارل، چانینگ تیتم و مارک روفالو برای "شکارچی روباه" جایزه ویژه گروه بازیگری را دریافت می‌کنند. این در حالی است که خود فیلم در هیچ بخشی نامزد نشده است. نامزدهای جایزه کارگردان نوظهور بینگام ری و تمرکز بر فیلمسازان زن نیز معرفی شدند.

برندگان بیست و چهارمین دوره جوایز سالانه فیلم مستقل گاتام اول دسامبر (10 آذر) در مراسمی در سیپریانی وال استریت در نیویورک مشخص می‌شوند.

جوایز گاتام بر فیلم‌های مستقل آمریکایی ساخته کارگردانان ساکن آمریکا یا متولد آمریکا متمرکز است. این جوایز یکی از اولین رویدادهای فصل جوایز سینمایی و در کنار جوایز اسپیریت، یکی از دو جوایز مهم است که دستاوردهای حوزه فیلم مستقل را مورد تقدیر قرار می‌دهد. شناخته شدن یک فیلم در جوایز گاتام می‌تواند به موفقیت‌های سینمایی پایان سال کمک کند.

سال گذشته فیلم "درون لوئین دیویس" به کارگردانی برادران کوئن جایزه گاتام بهترین فیلم بلند داستانی را برد.

thewrap / بیست و سوم اکتبر