سرویس سینمایی هنرآنلاین: اصغر فرهادی کارگردان ایرانی رئیس داوران بخش مسابقه "جریان های نو" این دوره جشنواره بوسان بود که 2 تا 11 اکتبر (10 تا 19 مهر) برگزار ‌شد.

هیئت داوران بخش "جریان های نو" فیلم‌های "سیزده" ساخته هومن سیدی از ایران و فیلم کره‌ای "پایان زمستان" به کارگردانی کیم دائوان را به طور مشترک به عنوان برندگان جایزه اصلی این بخش انتخاب کرد.

برندگان جوایز جشنواره فیلم بوسان شنبه صبح در یک نشست مطبوعاتی معرفی شدند. برندگان جوایز خود را شنبه غروب در مراسم اختتامیه و پیش از نمایش فیلم هنگ کنگی "روز پرداخت گانگستر" در اختتامیه جشنواره دریافت کردند.

بونگ جون-هو کارگردان کره‌ای، دینا ایوردانوا استاد دانشگاه از بریتانیا، سهاسینی مانیراتنام بازیگر هندی و ژاک رانسیره فیلسوف فرانسوی همکاران فرهادی در هیئت داوران بخش "جریان های نو" بودند.

امسال در بخش "جریان های نو" جشنواره بوسان 12 فیلم از 10 کشور یا منطقه حضور داشتند. برگزارکنندگان جشنواره از ایران و کره جنوبی دو فیلم انتخاب کرده‌ بودند و فیلم‌هایی از تایوان، ژاپن، لبنان، بنگلادش، فیلیپین، چین، هند و عراق هم انتخاب شدند.

"در دنیای تو ساعت چند است؟" ساخته صفی یزدانیان دیگر نماینده سینمای ایران در این بخش بود.

فرهادی جدا از اینکه ریاست داوران بخش مسابقه "جریان نو" را به عهده داشت، به همراه بلا تار فیلمساز صاحبنام مجار در بوسان یک کلاس پیشرفته نیز برگزار کرد.

در این دوره جشنواره بوسان 314 فیلم از 79 کشور به نمایش درآمدند که 98 فیلم اولین اکران جهانی خود را داشتند.