سرویس سینمایی هنرآنلاین: در حالی که فیلم زندگی‌نامه‌ای "نشکسته" به کارگردانی آنجلینا جولی تا سه ماه دیگر اکران نمی‌شود، او از الان روی یک داستان واقعی دیگر کار می‌کند.

جولی قصد دارد فیلم سینمایی "آفریقا" را از روی فیلمنامه‌ای نوشته اریک راث برای شرکت "اسکای‌دنس پروداکشنز" کارگردانی کند.

این فیلم از روی داستان واقعی مبارزه ریچارد لیکی، دیرین‌شناس با قاچاقچیان عاج فیل که تهدیدی برای جمعیت فیل‌های آفریقا و فراتر از آن روح آفریقا هستند، ساخته می‌شود. جولی، دیوید الیسن، دانا گلدبرگ و جان پیترز تهیه‌کننده "آفریقا" هستند.

الیسن گفت: "آفریقا" که بر مبنای زندگی الهام‌بخش ریچارد لیکی ساخته می‌شود، داستانی است که ارزش گفته شدن دارد. می‌دانم با حضور آنجلینا جولیع نتیجه کار فراتر از انتظارم می‌شود. او یک فیلمساز بسیار بااستعداد است و مطمئنم فیلمنامه بی‌نقص اریک راث را به پروژه‌ای تبدیل می‌کند که همیشه می‌خواستم "اسکای دنس" در تولید آن مشارکت داشته باشد.

راجر دیکنز که با جولی در پروژه "نشکسته" کار کرد این بار هم در مقام مدیر فیلمبرداری با او همکاری می‌کند.

جولی گفت: سال‌هاست ارتباطی عمیق با آفریقا و فرهنگ این قاره دارم و وقتی فیلمنامه زیبای اریک درباره درگیر شدن یک مرد با تقابلی خشونت‌آمیز - که باعث می‌شود او ارتباط عمیق خود با این مکان و این مردم را کشف کند - را خواندم، بلافاصله با آن ارتباط برقرار کردم.

جولی فیلم "نشکسته" را در مرحله پس از تولید دارد. او این فیلم را از روی داستان واقعی لویی زامپرینی ستاره المپیک و زندانی ژاپنی‌ها در جنگ جهانی دوم ساخته است. این فیلم روز کریسمس اکران می‌شود. "نشکسته" پس از "در سرزمین خون و عسل" در 2010 دومین تجربه کارگردانی جولی است.

جولی این روزها فیلم "کنار دریا" (By the Sea) را برای شرکت یونیورسال کارگردانی می‌کند. او فیلمنامه "کنار دریا" را خودش نوشته و در آن با همسرش برد پیت همبازی است.

او تابستان امسال در مقام بازیگر فیلم پرفروش "مالفیسنت" تولید شرکت والت دیزنی پیکچرز را روی پرده سینماها داشت.

جولی که برای فیلم "دختر، گسیخته" (1999) برنده اسکار بهترین بازیگر زن مکمل شد، در چند سال اخیر به خاطر فعالیت‌های انسان‌دوستانه در شورای روابط خارجی و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان مورد توجه بوده است. او دو سال پیش در پنجمین دوره جوایز سالانه هیئت رئیسه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، جایزه انساندوستانه جین هرشولت را دریافت کرد.

ورایتی / 19 سپتامبر