سرویس سینمایی هنرآنلاین: جرج کلونی 53 ساله فیلم خود را با اقتباس از کتاب "حمله هکری: داستانی پشت پرده از اینکه چگونه حقیقت گیر روپرت مرداک افتاد" نوشته نیک دیویس می‌سازد.

دیویس یکی از چهره‌های اصلی تحقیق و افشای رسوایی شنود تلفنی افراد صاحب‌نام توسط روزنامه‌نگاران در سال 2011 بود.

کتاب او می‌گوید که خبرنگاران چگونه برای تهیه خبر و گزارش پیام‌های تلفنی افراد را به طور غیرقانونی شنود می‌کردند. افرادی که تلفن‌های آن‌ها شنود شده بود از خاندان سلطنتی تا میلی داولر دختر نوجوان مقتول را دربرمی‌گرفت.

کلونی در بیانیه‌ای گفت: این داستان همه عناصر را دارد، از دروغ گرفته تا فساد و حق‌السکوت در بالاترین سطح دولت توسط بزرگ‌ترین روزنامه لندن.

او افزود: این امر مسلم که همه این‌ها واقعی است، بهترین بخش آن است. نیک دیویس یک خبرنگار شجاع و سرسخت است و ما به اینکه کتاب او را به فیلم برمی‌گردانیم افتخار می‌کنیم.

کلونی خود در فیلم "حمله هکری" بازی نمی‌کند، اما به همراه گرانت هسلو همکار خود در شرکت اسموک‌هاوس آن را تهیه می‌کند.

اولین بار نیست که ستاره فیلم "جاذبه" فیلمی درباره صنعت خبرنگاری می‌سازد. او سال 2006 برای فیلم "شب بخیر و موفق باشید" که درباره ادوارد آر. مارو مجری معروف تلویزیونی است، نامزد اسکار بهترین کارگردانی و فیلمنامه غیراقتباسی شد. نیک، پدر کلونی یک خبرنگار، مجری تلویزیونی است.

کلونی در مقام کارگردان آخرین بار فیلم "مردان آثار ماندگار" را روی پرده سینماها داشت که داستان این فیلم در دوران جنگ جهانی دوم روی می‌دهد.

او سال 2012 در مقام یکی از تهیه‌کنندگان "آرگو" برنده اسکار بهترین فیلم شد. کلونی سال 2006 نیز برای فیلم «سیریانا»‌ اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل را دریافت کرد. او برای فیلم‌های "مایکل کلیتن"، "روی هوا" و "فرزندان" هم نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد بوده است.

ایندیپندنت / 4 سپتامبر

علی افتخاری