سرویس سینمایی هنرآنلاین: برگزارکنندگان جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان روز دوشنبه اسامی فیلم‌های بخش مسابقه "جریان های نو" نوزدهمین دوره این جشنواره را اعلام کردند.

امسال در این بخش 12 فیلم از 10 کشور یا منطقه حضور دارند. برگزارکنندگان جشنواره بوسان از ایران و کره جنوبی دو فیلم انتخاب کرده‌اند و فیلم‌هایی از تایوان، ژاپن، لبنان، بنگلادش، فیلیپین، چین، هند و عراق هم انتخاب شده‌اند.

"سیزده" به کارگردانی هومن سیدی و "در دنیای تو ساعت چند است؟" ساخته صفی یزدانیان نمایندگان سینمای ایران در این جشنواره مهم آسیایی هستند.


امیر جعفری در صحنه‌ای از فیلم "سیزده"

امیر جعفری، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، ریما رامین‌فر و مهران احمدی در "سیزده" بازی می‌کنند که دومین تجربه کارگردانی سیدی پس از فیلم "آفریقا" است.

"سیزده" داستان پسری سیزده ساله را روایت می‌کند که در سن رشد پدر و مادرش از هم جدا می‌شوند و او از روی تنهایی با جوان‌های بزرگتر از خودش دوست می‌شود و...

"در دنیای تو ساعت چند است؟" اولین ساخته بلند یزدانیان است. لیلا حاتمی و علی مصفا بازیگران اصلی این فیلم هستند. داستان درباره زنی به نام گلی است که بعد از 20 سال زندگی در فرانسه تصمیم می‌گیرد به ایران بیاید و به زادگاه خود در شهر رشت سفر کند.


لیلا حاتمی و علی مصفا در صحنه‌ای از فیلم "در دنیای تو ساعت چند است؟"

"جذابیت" به کارگردانی وانگ وی مینگ از تایوان و فیلم هندی "طلوع آفتاب" ساخته پارتهو سن-گوپتا از فیلم‌های بخش "جریان نو" هستند.

نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان 2 تا 11 اکتبر (10 تا 19 مهر) در کره جنوبی برگزار می‌شود.
جشنواره بوسان یکی از معتبرترین رویدادهای سینمایی آسیاست. این جشنواره در مجموع رقابتی نیست، اما برگزارکنندگان جشنواره در چند بخش جوایزی اهدا می‌کنند.