سرویس سینمایی هنرآنلاین: پنه‌لوپه کروز بازیگر و همسرش خاویر باردم که هر دو برنده جایزه اسکار شده‌اند و پدرو آلمودوار کارگردان از امضاء‌‌کنندگان این نامه هستند که سه‌شنبه صبح منتشر شد.

نمایندگان صنعت سرگرمی در نامه سرگشاده خود اقدامات اسرائیل را "نسل‌کشی" نامیدند و از اتحادیه اروپا خواستند "حملات زمینی، دریایی و هوایی علیه شهروندان فلسطینی در نوار غزه را محکوم کند." آن‌ها خواهان آتش‌بس ارتش اسرائیل شدند و به رژیم صهیونیستی توصیه کردند دست از محاصره نوار غزه که بیش از یک دهه است ادامه دارد، بردارد.

همچنین در نامه هنرمندان اسپانیایی آمده است: غزه روزهای هولناکی را پشت سر می‌گذارد. این شهر در محاصره است و از زمین، دریا و هوا مورد حمله است. خانه‌های فلسطینی‌ها در حال نابودی است و آن‌ها از آب، برق و رفت‌و‌آمد آسان به بیمارستان‌ها، مدارس و مزارع محرومند و این در حالی است که جامعه بین‌المللی کاری انجام نمی‌دهد.

بنیتو زامبرانو کارگردان، لولا هررا، ادواردو نوریگا، رزا ماریا ساردا بازیگر و آمارال و ناچو کامپیو موزیسین از دیگر چهره‌هایی هنری هستند که این نامه سرگشاده را امضا کرده‌اند.

امضاءکنندگان اشغال سرزمین فلسطین توسط اسرائیل را عامل دور جدید خشونت در خاورمیانه دانستند و نوشتند: اسرائیل بجای بازگشت به مرزهای 1967 به پیشروی و حملات خود به سرزمین فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد.

برابر با آخرین گزارش‌ها، از آغاز حملات ارتش اسرائیل به غزه از سه هفته پیش تاکنون حدود 1100 فلسطینی و 56 اسرائیلی کشته شده‌اند.

باردم که سال 2008 برای بازی در فیلم "پیرمردها کشوری ندارند" برنده اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل شد، خود یک فعال سیاسی است و اغلب درباره مسائل جنجالی موضع‌گیری می‌کند. کروز سال 2009 برای بازی در فیلم "ویکی کریستینا بارسلونا" ساخته وودی آلن برنده اسکار بهترین بازیگر زن مکمل شد.

این دو دوستان نزدیک آلمودوار هستند که دو جایزه اسکار در کارنامه دارد: اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان برای "همه چیز درباره مادرم" (2000) و اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی برای "با او حرف بزن" (2002).

هالیوود ریپورتر / 29 ژوئیه