سرویس سینمای هنرآنلاین: "بردمن" با نام کامل "بردمن یا مزیت غیرمنتظره نادانی" (Birdman or the Unexpected Virtue of Ignorance) برای اولین بار در دنیا 27 اوت (5 شهریور) در مراسم افتتاحیه این دوره جشنواره ونیز در بخش مسابقه روی پرده می‌رود.

مایکل کیتن در این فیلم نقش بازیگری میانسال را بازی می‌کند که زمانی نقش یک ابرقهرمان محبوب به نام "بردمن"/"مرد پرنده‌ای را بازی می‌کرده و اکنون می‌خواهد با حضور در نمایشی در برادوی که از روی داستانی کوتاه نوشته ریموند کارور تولید شده، شکوه از‌دست‌رفته خود را بازیابد. در روزهای مانده به شب اول اجرای نمایش او با غرور خود مبارزه می‌کند و می‌کوشد خانواده و موقعیت کاری‌اش را حفظ کند.

زاک گالیفیاناکیس، ادوارد نورتن، آندرا رایزبورو، ایمی رایان، اما استون و نائومی واتس دیگر بازیگران "بردمن" هستند که شرکت‌های فاکس سرچ‌لایت و نیو ریجنسی روانه سینماها می‌کنند.

این فیلم 17 اکتبر (25 مهر) در آمریکای شمالی اکران می‌شود و اوایل سال 2015 در سطح بین‌المللی روی پرده می‌رود.

ایناریتو فیلمنامه "بردمن" را با همکاری نیکلاس جاکوبونه، الکساندر دینه‌لاریس و آرماندو بو نوشته است. او کارگردان فیلم‌های "آمورس پروس"، "بابل"‌، "21 گرم" و "بیوتیفول" است. ایناریتو برای "بابل" نامزد اسکار بهترین کارگردانی شد.

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم ونیز 27 اوت تا 6 سپتامبر (5 تا 15 شهریور) برگزار می‌شود.

برای دومین سال پیاپی این جشنواره با فیلمی به مدیریت فیلمبرداری امانوئل لوبزکی شروع می‌شود. او فیلمبردار فیلم "جاذبه" نیز هست که سال گذشته آغازگر رویداد سینمایی لیدو بود.

ورایتی / 10 ژوئیه