به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین، امروز (دوشنبه 21 مرداد) جلسه رای اعتماد وزیران کابینه دولت یازدهم در حال برگزاری است و تا ساعات پایانی روز 21 مرداد تکلیف وزارتخانه های دولت یازدهم مشخص خواهد شد.

علی جنتی وزیر پیشنهادی دکتر حسن روحانی برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است و در هفته ای که گذشت با ارائه برنامه های مدون خود به کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی توانسته است خود را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند. اما چه کسانی قرار است به عنوان معاون جنتی را در وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی همراهی کنند؟

سازمان سینمایی

معاونت سینمایی یکی از مهمترین معاونت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در دولت دهم از معاونت خارج شد و به سازمان سینمایی تبدیل شد.

از همان ابتدا که نام علی جنتی به عنوان وزیر ارشاد دولت یازدهم به میان آمد، نام محمد علی زم به عنوان رییس سازمان سینمایی در رسانه ها عنوان شد اما به دلیل عدم تمایل حاجی زم برای تصدی این پست مهم، علی جنتی به سراغ گزینه هایی هم چون محمد مهدی حیدریان و محمد خزایی که هر دو سابقه طولانی مدیریت در سینمای ایران را تجربه کرده اند.

معاونت هنری وزارت ارشاد

معاونت هنری یکی از دیگر پست های مهم وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی است که چندشاخه مختلف هنر، تحت نظر این معاونت هستند. حمیدشاه آبادی که در دولت دهم این پست را برعهده داشته، یکی از گزینه های جدی برای ابقا در این معاونت است. از دیگر گزینه های معاونت هنری می توان از علی مرادخانی نام برد.

معاونت مطبوعاتی

معاون مطبوعاتی از حساس ترین معاونت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که کار نظارت بر مطبوعات بر عهده این معاونت است. از گزینه های جدی برای تصدی این معاونت نام حسین انتظامی به میان آمده است. از سابقه های او می توان به مدیر مسئولی روزنامه جام جم اشاره کرد.