علی عطشانی "کارگردان" فیلم سینمایی آقای الف در گفت و گو با خبرنگار سینمایی هنرآنلاین درباره حضور فیلمش در اکران نوروزی گفت: فیلم من قرار است در ایام نوروز در ایوان شمس به نمایش گذاشته شود و به دلیل اینکه این فیلم اولین فیلم سه بعدی تاریخ سینمای ایران است و امکان نمایشش در همه سینماهای کشور نیست قرار شده است با مدت بیشتری در سینمای مذکور به نمایش گذاشته شود.

او درباره استقبال مخاطب اضافه کرد: تماشاگران در کشور ما غیر قابل پیش بینی هستند ، گاهی برخی از فیلم ها بوده اند که فکر می کردیم فروش میلیاردی خواهند داشت و اصلا نفروخته اند و گاهی هم فکر می کردیم بعضی از فیلم ها دچار شکست در گیشه بشوند که با استقبال مخاطبان روبه رو شده اند.

کارگردان"در امتداد شهر" ادامه داد: درست است که آقای الف را باید با عینک دید و به جهت سه بعدی بودنش طبیعتا باید با استقبال مخاطبان روبه رو شود اما به همان دلیل که گفتم نمی توانم بگویم مخاطب چه ری اکشنی خواهد داشت. کارگردان "دموکراسی در روز روشن" گفت: ما برای این فیلم خیلی زحمت کشیدیم شرایط سختی را به لحاظ فنی پشت سر گذاشتیم اما باید بگویم تجربه بسیار خوبی برای من بود و بعد از اتمام کارهایش هنگام تدوین هم من با دنیای دیگری در هنر سینما مواجه شدم.

لیلا اوتادی، پوریا پور سرخ و مهران رجبی در این فیلم به نقش آفرینی پرداخته اند.

خلاصه داستان فیلم آقای الف : فردی به اسم آقای ادیب برای روزنامه‌ها مقاله می‌نویسد. در یکی از روزنامه‌ها در مورد وی مباحثی مطرح شده و او را آقای الف می‌نامند و از این به بعد به این نام مشهور می‌شود