به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، علی عطشانی درباره ساخت "آقای الف" بیان کرد: باید از تمام افرادی که در این مدت به ما لطف داشته و از اولین فیلم سه‌بعدی تایخ سینمای ایران حمایت کردند، تشکر می‌کنم. طبیعتا اولین در هر چیزی کاستی‌هایی را دارد و امیدوارم در آینده کاستی‌های این کار بسیار سخت حل شود.

وی ادامه داد: من در فیلم "در امتداد شب" چند سکانس را به شکل سه‌بعدی کار کردیم و به جمع‌بندی خوبی نرسیده‌ بودیم اما می‌خواستم از روند جهانی ساخت فیلم‌های سه‌بعدی عقب نمانیم.

عطشانی در ادامه‌ی سخنانش در ابتدای نشست پرسش و پاسخ فیلمش که در روز اول جشنواره فیلم فجر در برج میلاد انجام شد درباره‌ی پرسش‌هایی پیرامون ضعف فیلمنامه «آقای الف» توضیح داد: ما می‌توانستم فیلمنامه‌ای را انتخاب کنیم که پروداکشن بزرگی داشته باشد و خیلی به چشم بیاید اما به دلیل هزینه‌ی زیادی که نیاز داشت مطمئنا کارمان به نتیجه نمی‌رسید. به همین دلیل ترجیح دادیم پروداکشن فیلم را کاهش داده و هزینه‌ی‌مان را در بخش سه‌بعدی انجام دهیم.

در ادامه این نشست، پوریا پورسرخ، بازیگر نقش اول فیلم «آقای الف» در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این فیلم بیان کرد: انجام این پروژه بدون حمایت دولتی، تحسین برانگیز است. روزی که خبر ساخت اولین پروژه سه‌بعدی را در مطبوعات دیدم خیلی دوست داشتم که در فیلم حضور داشته باشم اما چیزی نگفتم. خوشحالم که آقای عطشانی مرا برای حضور در فیلمش انتخاب کرد.

سعید شرفی‌کیا، تهیه‌کننده «آقای الف» هم درباره امکان نمایشی این فیلم به شکل سه‌بعدی در سینماهای کشور گفت: اصلا قصد نداریم فیلم را به شکل دو بعدی نمایش دهیم. می‌دانیم که امکانات اکران سه‌بعدی در ایران کم است و به همین دلیل طبیعی است که اکران گسترده‌ای نداشته باشیم اما در حال تلاشیم که بهترین فضا را فراهم کرده و در سینما‌های دوبعدی فیلم را به شکل سه‌بعدی نمایش دهیم بنابراین در حال مذاکره در این‌باره هستیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره‌ی هزینه‌های ساخت این فیلم عنوان کرد: ساخت این فیلم به‌صورت سه‌بعدی 20 تا 30 درصد هزینه‌ی ما را نسبت به حالتی که می‌خواستیم آن را دوبعدی کار کنیم افزایش داد. الزامی نبود که این‌ پروژه حتما سه‌بعدی ساخته شود اما بالاخره باید این تجربه در کشور‌مان انجام می‌شد در اینجا باید از آقای بابک محقق که سه‌بعدی بودن فیلم مدیون ایشان است، تشکر کنم.

بابک محقق، مسئول سه‌بعدی فیلم «آقای الف» هم در سخنانی ضمن تشکر از تهیه‌کننده این فیلم گفت: ما از سال 85 که دستگاهی را برای فیلمبرداری سه‌بعدی ساختیم به خیلی از تهیه‌کنندگان و سازمان‌ها اعلام کردیم که آمادگی ساخت فیلم سه‌بعدی را داریم اما هیچ کس اعتماد یا ریسک لازم را نمی‌کرد. واقعا از آقای شرفی‌کیا تشکر می‌کنم که ریسک کردند و وارد این عرصه شدند.

وی افزود: مطمئنا با این تجربه، هزینه‌های ما در پروژه بعدی کاهش پیدا می‌کند و امیدواریم بتوانیم هزینه‌های اضافی بابت فیلمبرداری سه‌بعدی در پروژه بعدی را نسبت به فیلمبرداری دوبعدی به 15 درصد کاهش دهیم. شاهین یارمحمدی، تدوینگر اولین فیلم سه‌بعدی سینمای ایران هم ضمن ابراز خرسندی از نتیجه این تجربه بیان کرد: تدوین یک فیلم سه‌بعدی با یک‌فیلم عادی تفاوت زیادی داشت. من قبلا صدا را در دو کانال شنیده بودم اما این‌بار با یک تصویر دوکاناله مواجه شده بودیم که قواعد را کمی متفاوت می‌کرد چون باید به اینکه چشم مخاطب اذیت نشود دقت می‌کردیم. درهرصورت با این که تدوین این فیلم پنج‌ماه زمان برد اما به نظرم نتیجه راضی‌کننده است.

به گزارش ایسنا، در ادامه‌ی این نشست شاهین نجومی، سرمایه‌گذار و بازیگر و همچنین محمد فضیله، فیلمبردار «آقای الف» نیز در سخنان از حضور در این پروژه ابراز رضایت کردند.

مدیریت و اجرای این نشست را محمدرضا شهیدی‌فرد برعهده داشت.

علی عطشانی درباره‌ی علت قطع شدن نمایش افتتاحیه فیلم برای دقایقی کوتاه در سالن ایوان شمس توضیح داد: این اشکال هیچ ربطی به فیلم نداشت. تنها فن پروژکتور سوخت و وقفه در نمایش ایجاد شد که هیچ ربطی به ما نداشت. پوریا پورسرخ هم که مضطرب به نظر می‌رسید در ابتدای سخنانش گفت: چند روزی است که از من پولی دزدیده‌اند و خیلی حال خوبی ندارم اما اینجا حاضر شدم که از آقای عطشانی و سایر دوستان تشکر کنم.