لوافی‌ درباره فیلم تازه اش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: "برلین 7-" به طور رسمی اولین فیلم من محسوب می شود. من پیش از این فیلم "آرام باش و تا هفت بشمر" را کارگردانی کردم و این فیلم دیده نشد و تا به امروز فرصت اکران به دست نیاورده است. در صورتی که این فیلم هیچ مشکلی ندارد اما به فیلم پروانه نمایش نداده اند.

لوافی پور اضافه کرد: طرح اولیه فیلمنامه "برلین 7-" برای محمد رضا گوهری است. کار کردن با تمام عوامل فیلم برای من لذت بخش بود وگروه در کنار هم مدتی در آلمان زندگی کردند. تا آخرین مرحله فیلمبرداری از کارکردن کنار این گروه لذت بردم. یک سری سختی هایی در طول کار داشتیم اما من اهل ناله کردن نیستم. کنار یکدیگر بر این مشکلات فائق آمدیم و توانستیم که کار را جمع کنیم. کار کردن در غربت یک سری سختی های مربوط به خود را دارد. قانون مندی برای ما محدودیت هایی ایجاد می کرد اما توانستیم با همدلی این موضوعات را حل کنیم.

لوافی پور درباره کیفیت فیلم های جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر عرصه رقابت و مسابقه نیست، هرسال یک سری فیلم های سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر نمایش داده می شود. امیدوارم که در جشنواره فیلم فجر امسال هم فیلم های خوبی را داشته باشیم.