گروه رادیو و تلویزیون هنرآنلاین ، محمود پاک‌نیت درباره بازی در سریال «رستگاری» و ایفای نقش حافظ اظهار کرد: این کاراکتر شبیه بسیاری از آدم‌هایی است که می‌شناسیم. او وقتی تحت فشار قرار می‌گیرد عکس العمل متفاوتی دارد و در سریال «رستگاری» ابعاد متفاوتی از او را می‌بینیم. 

وی با بیان اینکه حافظ شخصی مذهبی است و به حلال و حرام پایبند است، توضیح داد: این شخصیت سیاست‌های خاص خود را دارد و گاه برای برخی تصمیم‌ها دلیل تراشی‌هایی می‌کند که بتواند خود را راضی کند. به عنوان نمونه موضوع چاه زدن از جمله مسائلی است که به بهانه گسترش کسب و کار و تامین نیاز مردم دنبال می‌کند و خود را مبرا از گناه می‌داند. 

رستگاری4

این بازیگر تاکید کرد: برای حافظ اما مانند دیگر افراد گاهی مسائل مادی از هرچیزی با ارزش‌تر است و در این راه اشتباهاتی می‌کند. 

پاک‌نیت با اشاره به نامگذاری سریال به نام «رستگاری» که نام خانوادگی حافظ هم هست گفت: فامیل حافظ، رستگاری است اما او در طول قصه با چالش رستگاری و مسائل پیرامون این مفهوم روبرو می‌شود. «رستگاری» به عبارتی قصه افرادی است که برای رستگاری و رسیدن به آن تلاش می‌کنند و در این راه با مسائل مختلف روبرو می‌شوند. 

رستگاری5

وی با اشاره به فیلمبرداری بخش‌هایی از این سریال با استفاده از جلوه‌های ویژه بصری اظهار کرد: تیم جلوه‌های ویژه سریال «رستگاری» بسیار دقیق و نکته سنج بود. آقای امامی مسئول این بخش در همه صحنه‌ها حضور داشت و درباره تصویربرداری صحنه‌ها نکات و نظرات خود را به اشتراک می‌گذاشت. 

رستگاری1

پاک‌نیت درباره تجربه جلوه‌های ویژه بصری در تولید سریال اظهار کرد: پیشتر چنین تجربه‌ای را داشتم اما در سریال «رستگاری» به طور گسترده این مهم را تجربه کردم. در بخش‌هایی از سریال از پرده‌های آبی به طول بیش از 70 متر استفاده شد که این خیلی کار دشواری است.