گروه سینما هنرآنلاین، مسعود دهنوی کارگردان «پرونده تمرد من» که یکی از مستندهای پرمخاطب هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در اکران آنلاین بود در گفت وگو با هنرآنلاین درباره این شیوه نمایش آثار گفت: از آنجایی که شهرستانی هستم و دوستان زیادی دارم که دوست دارند فیلم‌های من را، چه در جشنواره و چه خارج از آن، ببینند، اکران آنلاین اتفاق خیلی خوبی بوده است. از طرف دیگر من بازخوردهای خیلی خوبی هم از اینگونه نمایش‌ها گرفته‌ام. همچنین درحال حاضر که پلتفرم‌های بسیاری وجود دارد و مردم با مقوله اکران آنلاین آشنا هستند، فضای مناسبی را برای اکران آنلاین مستندها پس از نمایش جشنواره‌ای‌شان هم شاهد هستیم.

او ادامه داد: اکران آنلاین با این شعار می‌تواند وارد شود که جشنواره‌های معتبر تنها برای تهران نیستند چراکه حتی اکران سینمایی آثار جشنواره‌ها در استان‌ها به همه شهرها نمی‌رسد و تنها مراکز استان از این مزیت بهره می‌برند پس اکران آنلاین می‌تواند به عدالت پخش هم کمک کند. 

دهنوی

کارگردان «قطعه 19» درباره انتخاب میان اکران آنلاین و سینمایی مستندها بیان کرد: اگر بخواهیم به مردم فکر کنیم، دسترسی اکران آنلاین برای مردم بسیار راحت‌تر است اما از طرف دیگر اگر بخواهیم از شاخصه‌های فنی، تکنیکی و آرتیستی یک اثر صحبت کنیم، پرده سینما آن‌ها را بیشتر جلوه می‌دهد و بسیاری از ما فیلمسازان زحمت زیادی می‌کشیم که فیلم‌مان روی پرده به خوبی و با کیفیت بالا دیده شود.

دهنوی افزود: هر کدام از اینگونه نمایش‌ها یعنی سینمایی و آنلاین، مزیت‌های خاص خودشان را دارند اما مخاطب‌شان نیز متفاوت است و باید در کنار هم قرار گیرند؛ اکران آنلاین بیشتر در تلفن‌ها و تلویزیون دیده می‌شود و مخاطب آن مردم عادی هستند اما اکران سینمایی می‌تواند به اهالی هنر کمک کند و فیلم را با کیفیت بالا در سینما تماشا کنند.

دهنوی2

این مستندساز در پایان تاکید کرد: پلتفرم‌ها در قبال اکران آنلاین فیلم‌ها یک وظیفه جدی هم دارند که نباید فراموش کنند و آن هم تبلیغات است یعنی وقتی پلتفرمی به اکران آنلاین اثری می‌پردازد باید برای تبلیغات آن در بسترهای مختلف هم برنامه‌ریزی کند یا تخفیفاتی برای این مساله در نظر گیرد.