به گزارش هنرآنلاین،  در ابتدای مراسم علی زادمهر  مدیر روابط عمومی گروه سینمایی هنروتجربه از شهاب‌الدین حسین‌پور کارگردان جوان دعوت کرد روی صحنه بیاید و درباره این فیلم صحبت کند. 

شهاب‌الدین حسین‌پور در سخنانی گفت: فیلم «شناور» برگرفته از یک اتفاق واقعی است و با همه کم و کاستی‌ها و شرایط مالی و محدودیت زمانی که داشتیم، دوستانم به من افتخار حضور دادند و در این پروژه حضور پیدا کردند. «شناور» در بازه زمانی کوتاه 15 روزه ساخته شد و در شرایطی که روزی چهارده ساعت کار فیلمبرداری را در قرنطینه کرونا انجام دادیم و می‌توانم به جرأت بگویم که کاری دلی بود و آن‌چه شما می‌بینید زحمت همه دوستان است.

شناور1

شهاب‌الدین حسین‌پور همچنین بیان کرد: رضا دادویی تهیه کننده فیلم چون سر ساخت سریال بود، نتوانست اینجا حضور داشته باشد و اگر میثم طوسی و میثم دادازاده سرمایه‌گذاران فیلم نبودند نمی‌توانستیم این فیلم را بسازیم.

وی  ادامه داد : من جرأت ورود به فیلمسازی بلند را نداشتم و دلایل بسیاری سبب شد تا این فیلم را بسازم؛ آقای دادویی به من گفت «تجربه‌ای در زندگی اتفاق می‌افتد که دیگر هیچ‌وقت تکرار نمی‌شود» و این اتفاق افتاد. اینکه گروهی در شرایط قرنطینه کرونا دورهم جمع شوند و کار کنند، بسیار هیجان انگیز بود.|

وی در ادامه از بهزاد عبدی آهنگساز، شاهین طوفان مدیر فیلمبرداری، میثم درویشان‌پور، اشکان صادقی، الهه حسینی و گیلدا حمیدی بازیگران فیلم  دعوت کرد تا سخنانی را درباره فیلم بیان کنند.

شناور3

میثم درویشان‌پور با اشاره به  اینکه  این فیلم به نوعی اولین نقش جدی  و غیر کمدی وی در سینما است گفت: خیلی خوشحالم اینجا ایستادم و درباره «شناور» اولین تجربه سینمایی صحبت می‌کنم که برایم بسیار اهمیت دارد. هر اتفاقی که می‌افتد، اتفاقی دیگر را سبب می‌شود؛ این اتفاق تلخ روزی برای شهاب‌الدین حسین‌پور و دوستانش افتاده و او هم فیلمش را ساخته است و در حین ساخت فیلم نیز شهاب همسرش را پیدا کرد. گذشته از شوخی، برایم اهمیت داشت که در کاری جدی حضور داشته باشم و مخاطب نیز این تجربه فضای جدی را بپذیرد و امیدوارم تلاش‌هایم ثمر داده باشد.

شناور2

بهزاد عبدی آهنگساز این فیلم نیز بیان کرد: من در موسیقی و ساخت آن، کمی خسیس هستم و از اول تا پایان فیلم را عموماً موسیقی می‌گذارم اما روزی که آقای حسین‌پور با من تماس گرفت تا کار را ببینم و وقتی فیلم را دیدم، با کاری روان مواجه شدم که فرصت نشان دادن موسیقی را تاحدودی داشت. بنابراین موسیقی در لحظه‌ای از فیلم خودش را نشان می‌دهد و خوشحالم مورد اقبال کارگردان قرار گرفت و امیدوارم شما هم ببینید و بپسندید.

شناور4

گیلدا حمیدی از بازیگران «شناور» نیز گفت: به دلیل شرایط این فیلم و واقعی بودن داستان آن، شرایط کرونا و مراقبتی که باید از این داستان می‌کردیم، تجربه ویژه‌ای برای همه ما محسوب می‌شد و کنار همدیگر مثل یک خانواده توانستیم کار را به پایان برسانیم و بدانید این تجربه، ارزشش برای ما فراتر از یک کار است.

شناور5

اشکان صادقی و الهه حسینی بازیگران و شاهین طوفان مدیر فیلمبرداری «شناور» نیز در ادامه ابراز امیدواری کردند که مخاطبان با فیلم همراه شوند و از دیده شدن آن حمایت کنند.

گلناز توسلی که فیلم «شناور» از زندگی خواهر او وام گرفته شده است، در پایان اکران فیلم روی صحنه آمد و دقایقی درباره حس و حالش در سالن سینما و فیلم صحبت کرد.

شناور7

در مراسم رونمایی و اکران ویژه، علاوه بر عوامل این فیلم، مهمانان ویژه‌ای چون مهرداد خوشبخت، نورا هاشمی، محیا دهقانی و آرش فلاحت پیشه حضور داشتند. همچنین، بهزاد عبدی آهنگساز، شاهین طوفان مدیر فیلمبرداری، اشکان صادقی، میثم درویشان‌پور، گیلدا حمیدی، الهه حسینی، ملیکا باقری، علیرضا ساوه‌درودی و الهه حسینی از جمله عوامل حاضر در این مراسم بودند.

شناور6

فیلم سینمایی «شناور» اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند شهاب‌الدین حسین‌پور است و از چهارشنبه 25 بهمن ماه در سینماهای منتخب «هنر و تجربه» روی پرده می‌رود.