به گزارش هنرآنلاین،خیرالله تقیانی پور  با بیان اینکه اساسا از موقعیت‌های متناقض استقبال می‌کنم، اعلام کرد: در دل یک جنگ، جنایت و خشونت عاشقانه‌ای رخ می‌دهد و همین سوژه نظر من را برای نوشتن طرح اولیه «قلب رقه» جلب کرد؛ شمه‌ای که در سریال‌ها وکارهای قبلی هم در نظر می‌گرفتم.

او با بیان اینکه نفر اول و آخری که برای نقش فیلمم با آن صحبت کردم شهرام حقیقت دوست بود، افزود: سابقه‌ همکاری‌ام با شهرام حقیقت دوست از تئاتر شروع شد و سال ۹۶ یک نمایش را در سالن اصلی تئاتر شهر شروع کردیم و از آن همکاری لذت بردم و زمانی که ایده فیلم «قلب رقه» شکل گرفت آن را با شهرام در میان گذاشتم  و استقبال کرد.

این کارگردان درباره چگونگی انتخاب کشور سوریه به عنوان لوکیشن فیلمش توضیح داد: کل ایران را گشتیم و چند لوکیشن مد نظر داشتیم اما فکر نمی‌کنم حجم خرابی که در فیلم لازم داشتم را می‌شد  در هیچ کشور دیگری به جز عراق و سوریه پیدا کنیم، بنابراین ترجیح دادیم به سوریه سفر کنیم.

«قلب رِقه» به عنوان محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی و بنیاد رسانه‌ای بیان در جشنواره فیلم فجر روی پرده می‌رود و شهرام حقیقت دوست، فرهاد قائمیان، محمدرضا شریفی‌نیا، هدایت هاشمی، عبدالرضا نصاری، مصطفی ساسانی و شادی مختاری بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.