به‌گزارش هنرآنلاین به نقل از  روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، برای اولین بار در فرایند برگزاری خود فراخوانی را منتشر کرد که طبق آن، متقاضیان و هنرجویانی که قصد داشتند اولین فیلم کوتاه خود را تولید کنند، با ارسال فیلمنامه‌های خود در پیچینگ فیلم اولی‌ها که توسط باشگاه فیلم‌ اولی‌های انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، شرکت کنند.

متقاضیان طبق این فراخوان از 24 تا 30 مهر فیلمنامه و طرح‌های خود را در سایت https://www.tisff.ir/?p=49432 ثبت کردند که در مجموع در این بازه زمانی، 200 فیلمنامه برای ارزیابی در شورای فیلمنامه و شورای پیچینگ فیلم اولی‌های سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ارسال کردند.

در ادامه کارگاه پیچینگ فیلم‌اولی‌های جشنواره فیلم کوتاه، به عنوان اولین گردهمایی باشگاه فیلم‌اولی‌های انجمن سینمای جوانان ایران عصر چهارشنبه ۲۷ مهر از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ در سالن ۸ پردیس سینمایی ملت با حضور سیامک سلیمانی، مدیر نظارت بر تولید انجمن سینمای جوان ایران با همراهی دانش اقباشاوی و حسن حبیب‌زاده برگزار شد.

شورای فیلمنامه‌ در ایام جشنواره با بررسی فیلمنامه‌های متقاضیان، از میان 200 فیلمنامه 17 اثر را تایید کرد تا با حضور در جلسه پیچینگ که اعضای این شورا شامل دانش اقباشاوی، سیامک سلیمانی و حسن حبیب‌زاده است، ۱۰ فیلمنامه جهت تولید منتخب و معرفی شوند.

باشگاه فیلم‌اولی‌های انجمن سینمای جوانان ایران از میان فیلمنامه‌های رسیده و بعد از جلسه پیچینگ، سقف 10 فیلمنامه را برای ساخت حمایت خواهد کرد که این حمایت شامل مبلغ 15 میلیون تومان و مشاور‌ه در روند تولید است.

از میان 17 فیلمنامه تاییدشده در شورای فیلمنامه، جلسه پیچینگ 5 فیلمنامه هنرجویان و متقاضیان شهرستانی یکم آبان 1401 مصادف با آخرین روز برگزاری جشنواره فیلم کوتاه برگزار شد و قرار است جلسه پیچینگ 12 فیلمنامه باقیمانده در دو نوبت صبح و بعد از ظهر چهارشنبه 18 آبان در ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شود.

فیلمنامه‌هایی که به تایید شورای پیچینگ برسند، شنبه 21 آبان معرفی خواهند شد.