گروه سینمایی هنرآنلاین: سه فیلم تازه «بیرو»، «طبقه یک و نیم» و انیمیشن «لوپتو» اکران عمومی خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده‌اند اما با توجه به شرایط موجود در جامعه، سینما اوضاع مطلوبی ندارد و طبیعتا این فیلم‌ها نیز با استقبال خوبی مخاطبان مواجه نشده‌اند. در ادامه بر مبنای اطلاعات ارائه شده در سایت سمفا، به بررسی آمار استقبال این فیلم‌ها تا بامداد شنبه ۱۴ آبان پرداختیم.

ناکامی «بیرو» در جذب مخاطبان فوتبال به سینما

فیلم «بیرو» به کارگردانی مرتضی علی‌عباس میرزایی و تهیه‌کنندگی مجید برزگر از چهارشنبه ۱۱ آبان اکران خود را آغاز کرده و با در اختیار داشتن ۴۵ سالن سینما، تاکنون ۷۰ سانس داشته است.

«بیرو» روایتی از زندگی علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران از دوران کودکی تا ورود به فوتبال حرفه‌ای و عضویت در تیم ملی فوتبال ایران است و باتوجه به موضوع آن پیش‌بینی می‌شد با جذب مخاطبان ورزش فوتبال بتواند حال و هوای تازه‌ای به سینماهای سراسر کشور بدهد.

اما تا اینجای کار بیش از ۳۰۶ مخاطب نداشته است. میزان مخاطبان این فیلم در هر نوبت میانگین ۴ نفر بوده و فروش کل آن ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است. حسین بیرانوند، رضا داوودنژاد، سیاوش چراغی‌پور، سعید داخ، صحرا اسدالهی، محمد علی‌محمدی، سهیل قنادان، مهدی زمین پرداز، ستایش تارانی، سارا والیانی، ابوذر فرهادی، مبین بهاروند، محمد نیکبخت، مجید پتکی، مهران نائل، محمد عسگری، امین میری، مرتضی تقی‌زاده، وحید نفر، حامد نساج، علیرضا جلیلی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

وقتی بازار کمدی هم در سینما کساد می‌شود

فیلم «طبقه یک و نیم» به کارگردانی نوید اسماعیلی و تهیه‌کنندگی غلامرضا آزادی از سه‌شنبه ۱۰ آبان اکران عمومی خود را آغاز کرده و با در اختیار داشتن ۱۳۱ سالن سینما تاکنون در ۴۷۹ سانس به نمایش درآمده است.

این فیلم کمدی محصول سال ۱۳۹۹ است و در سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر نیز به نمایش درآمد. با توجه به ژانر کمدی، «طبقه یک و نیم» با استقبال بهتر مخاطبان مواجه بوده و تاکنون ۶ هزار و ۴۴ نفر برای تماشای آن بلیت خریده‌اند. میزان مخاطبان این فیلم در هر سانس میانگین ۱۳ نفر و فروش کل آن ۲۱۷ میلیون و ۱۴۷ هزار و پانصد تومان بوده است.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: داستان در یک کارخانه می‌گذرد که مدیر مالی آن یک روز با ورود به محل کار متوجه اتفاقاتی غیرمنتظره می‌شود... مهدی هاشمی، صحرا اسدالهی، خسرو احمدی، قاسم زارع، شهره سلطانی، بهروز پناهنده از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداختند.

یکه‌تازی انیمیشن‌ها در گیشه

انیمیشن «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری و تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی از چهارشنبه ۱۱ آبان اکران عمومی خود را آغاز کرده و نسبت به دو فیلم دیگر با استقبال بهتری از سوی مخاطبان همراه بوده است. به طوری که با در اختیار داشتن ۱۶۴ سالن سینما تاکنون در ۶۲۷ سانس به نمایش درآمده و توانسته کمی بیش از ده هزار مخاطب را به سینماها بکشاند. میزان مخاطبان این فیلم در هر سانس میانگین ۱۶ نفر و فروش آن کمی بیش از ۳۱۰ میلیون تومان بوده است.

«لوپتو» دومین انیمیشنی است که بعد از «پسر دلفینی» در سینمای ایران توانست با استقبال خوب مخاطبان همراه باشد. اتفاقی که در آینده می‌تواند موجب اتفاق‌های بهتر برای سینمای انیمیشن ایران و رغبت بیشتر سینماداران به اکران انیمیشن‌ها باشد. البته این اعداد و ارقام در شرایط عادی سینمای ایران، به هیچ وجه نمی‌تواند موجب خشنودی سازندگانش باشد اما با توجه به حال و هوای این روزها می‌توان آن را یک موفقیت قلمداد کرد و به روزهای آینده و عادی شدن شرایط برای صنعت سینما امیدوار بود.