به گزارش هنرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فیلم سینمایی «یدو» ساخته مهدی جعفری و برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم سی‌ و نهمین جشنواره فیلم فجر، روزهای ۱۲ و ۱۳ آبان در پایگاه مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته می‌شود.

این فیلم بر اساس داستان «زخم شیر» اثر صمد طاهری و با فیلمنامه‌ای از مهدی جعفری و مهین عباس‌زاده، تولید مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد سینمایی فارابی در سال ۱۳۹۹ است.

«آقای مدیر» به کارگردانی حسن آقاکریمی و نویسندگی رضا حیدرنژاد از تولیدات سال ۱۳۹۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در این ۲ روز اکران خواهد شد.

آقای مدیر داستان آموزگار یک مدرسه است که در راه سفر به مشهد از دانش‌آموزانش می‌خواهد هریک نامه‌ای برای امام رضا (ع) بنویسند تا او این نامه‌ها را به مشهد ببرد اما او به‌ دلیل ایجاد مشکلی نمی‌تواند به مشهد برود و تمام نامه‌ها را به بچه‌ها بازمی‌گرداند به جز نامه‌ای که روی آن نام کسی نوشته نشده‌است.

همچنین «پندار» به کارگردانی لیلا میرهادی دیگر فیلم سینمایی کانون پرورش فکری است که به صورت آنلاین در روزهای ۱۲ و ۱۳ آبان اکران می‌شود.

«پندار» با بازی گلاب آدینه که از تولیدات سال ۱۳۸۲ کانون است داستانِ معلمی روستایی را روایت می‌کند که همه عرصه‌های زندگی را جایی برای یاد گرفتن و یاد دادن می‌داند و زندگی‌اش را با بچه‌ها سپری می‌کند. او سرانجام بازنشسته می‌شود در حالی که مانند بچه‌ها نمی‌داند بازنشستگی چیست.

این سه اثر بلند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت روز دانش‌آموز روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۲ و ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در پایگاه مجازی پخش می‌شود.