به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

«تقارن ایام خجستۀ ماه ربیع ‌الاول با بهار سینمای کوتاه ایران و برگزاری سی و نهمین جشنواره‌ فیلم کوتاه تهران را باید در این روزها به فال نیک گرفت. این جشنواره سه ویژگی دارد؛ برای من که پیش از مسئولیت و ان‌شاءالله پس از آن کسوت معلمی را در دانشگاه داشته و دارم و با جوان‌‌ترها گذران­ عمر کرده‌‌ام، همیشه جذاب بوده است.

اول اینکه این جشنواره مختص فیلم کوتاه و در تمجید از «ایجاز» است؛ یعنی چگونه در کوتاه‌ترین زمان‌ها، عمیق‌ترین بیان‌‌ها را داشته باشیم. دوم آنکه بیش از هر رویداد دیگر، جشنوارۀ جوان‌‌های این سرزمین است و برآیندی از دغدغه، روحیات و باورها و بیم و امیدهای سینمادوستان جوان؛ به ویژه که امسال این جشنواره با شعار «تنوع ژانر با رویکرد بومی» ان‌شاءالله بیش از سال‌­های گذشته پیام‌­آور ‌امید و نشاط و تنوع است.

سوم آنکه در این ضیافت اندیشه، فیلمسازان از کل ­کشور حضور به هم می‌­رسانند و برآیندی از «ایران عزیز» را در پرتو سیاست عدالت فرهنگی برای همه جوانان پراستعداد کشور می‌­توان در آیینه این جشنواره دید. چه آنکه جهانیان نیز از 131 کشور متقاضی حضور در این رویداد بین‌المللی بوده‌‌اند و چه فرصتی بهتر از اینکه ایران را آنگونه که هست به جهانیان بشناسانیم.

جشنواره فیلم کوتاه تهران فرصتی کوتاه اما الهام‌­بخش برای جوانانی است که اطمینان دارم آینده‌ درخشانی برای سینمای ایران رقم خواهند زد. من از حضور کنار آن‌ها بر خود می‌­بالم. ان‌شاءالله که این جشنواره سرمنشاء تحقق آگاهی، اخلاق، امید و عدالت در آیندۀ سینمای ایران باشد.»