به گزارش هنرآنلاین، «جنگ جهانی سوم»، ششمین فیلم بلند هومن سیدی پس از «آفریقا»، «سیزده»، «اعترافات ذهن خطرناک من»، «خشم و هیاهو» و «مغزهای کوچک زنگ‌زده» است که نخستین نمایش جهانی خود را در بخش افق‌های هفتاد ونهمین جشنواره فیلم ونیز تجربه خواهد کرد.

این فیلم در نخستین نمایش خود روز ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) از ساعت ۱۹:۳۰ در سالن «Sala Volpi» نمایش رسانه خواهد داشت و نخستین نمایش عمومی خود را هم ساعت ۱۴ روز ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) در «Sala Darsena» تجربه می‌کند. ساخته هومن سیدی در مجموع شش نوبت در ونیز به روی پرده خواهد رفت.

در خلاصه داستان جدید منتشر شده از این فیلم آمده است: شکیب یک کارگر روزمزد بی‌خانمان است که هرگز نتوانسته با از دست دادن همسر و پسرش در زلزله سال‌ها پیش کنار بیاید. در چند سال گذشته، او با یک زن کر و لال به نام لادن آشنا شده است. محل ساخت و سازی که او در آن کار می‌کند به لوکیشن فیلمی درباره جنایات هیتلر در جنگ جهانی دوم تبدیل می‌شود و در کمال تعجب به او یک نقش سینمایی، خانه و فرصتی می‌دهند تا برای خودش کسی باشد. وقتی لادن موضوع را درمی‌یابد به محل کارش می‌آید و درخواست کمک می‌کند. نقشه شکیب برای مخفی کردن او به شکلی غم‌انگیز اشتباه از کار درمی‌آید و فرصت بی‌تکرار پیش‌آمده را با تهدید روبه‌رو می‌کند.

نشریه اسکرین نیز در معرفی فیلم‌های بخش افق‌های ونیز درباره «جنگ جهانی سوم» نوشته است: یکی از چهار فیلم ایرانی حاضر در بخش رسمی ونیز ۲۰۲۲، «جنگ جهانی سوم» داستان یک کارگر معمولی - با بازی محسن تنابنده (بازیگر فیلم قهرمان) - را دنبال می‌کند که خود را در حال کار روی صحنه فیلمی می‌بیند که مدعی است درباره محکومیت دیکتاتوری است اما خود فیلمسازان تبدیل به افرادی مستبد و زورگو می‌شوند. هومن سیدی با همکاری آرین وزیردفتری (که فیلم «بدون رویا» از او در بخش افق‌های اکسترا ونیز حضور دارد) و آزاده جعفریان تهیه‌کننده، تدوین و نویسندگی این فیلم را بر عهده داشته‌اند.

در فیلم «جنگ جهانی سوم» بازیگرانی چون محسن تنابنده، ندا جبرئیلی، مهسا حجازی، نوید نصرتی، لطف‌الله سیفی و حاتم مشمولی به ایفای نقش پرداخته‌اند و پخش بین‌المللی این فیلم بر عهده کمپانی مستقل‌های ایرانی است.

هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز، قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان، از ۳۱ آگوست تا ۱۰ سپتامبر (۹ تا ۱۹ شهریور) در ایتالیا برگزار می‌شود.