به گزارش هنرآنلاین به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، نرگس ذاکری نویسنده و کارگردان از جزئیات پویانمایی جدید خود با نام «پتتیک» که برای اوایل پاییز سال جاری آماده نمایش شده است، گفت: این انیمیشن هفت دقیقه‌ای بر اساس موضوعی ساخته شده که مدت‌هاست ذهنم را درگیر خود کرده بود. موضوع «پتتیک» درباره فروپاشی روانی انسان است؛ فروپاشی ای که به خلق اثری هنری منجر می‌شود. در واقع هدف از روایت این قصه آن است که رنج نیز می‌تواند زمینه‌ساز خلق آثار هنری شود و از سویی هنر، به تحمل رنج زیستن کمک می‌کند.

به گفته وی، واژه «پتتیک» به معنی غم‌انگیز و همچنین نیز نام سونات شماره ۸ بتهوون است که غم و رنج درونی این هنرمند نابغه را بیان می‌کند. همچنین شخصیت اصلی «پتتیک» یک پیانیست است. این کارگردان اضافه کرد: به نظرم نقطه قوت این پویانمایی موضوع جهان‌شمولی آن است که به بیانی دیگر این انیمیشن چیزی محدود به یک سرزمین و یک ملت نیست و از یک مرز و بوم فراتر می‌رود به صورتی که بسیاری از مردم جهان آن را تجربه کرده‌اند.

ذاکری درباره مخاطبان هدف اثرش گفت: «پتتیک» برای مخاطبان بزرگسال ساخته شده است و نیز این روزها مشغول رنگ‌آمیزی آن هستیم و با پایان مراحل فنی، احتمالا تا مهرماه این فیلم آماده نمایش خواهد شد. بنده یک سال است که درگیر تولید این پروژه هستم یعنی از تابستان پارسال طرح را در مرکز ثبت کردم و خوشبختانه زمینه ساخت آن فراهم شد.

عوامل تولید این پروژه عبارتند از نویسنده و کارگردان: نرگس ذاکری، انیماتور: میلاد خلیلی، طراح بک‌گراند: سحر امیری، رنگ آمیزی: سحر علیزاده، طراحی کاراکتر: محبوبه کریمی‌نژاد و یگانه مقدم و تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.