به گزارش هنرآنلاین، سه‌شنبه ۴ مردادماه محمد حمیدی‌مقدم دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، میزبان تعدادی از نمایندگان صنوف، کارشناسان و متخصصان سینمای مستند بود. 

در این جلسه، دلایل تغییر جوایز، تخصصی‌تر شدن شکل داوری، واگذار شدن جوایز تخصصی به صنوف سینمای مستند، و ضرورت استمرار حمایت‌ و نقش انگیزشی جشنواره سینماحقیقت از سینماگران مستند بحث و بررسی شد.

دبیر جشنواره و شورای برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت پس از جلسه دیروز و بررسی مجدد اعلام کرد جشنواره شانزدهم که آذرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد، در عنوان جوایز و داوری به شیوه گذشته وفادار می‌ماند.

همچنین با توجه به ضرورت بسترسازی بیشتر برای بحث و تبادل نظر درباره این موضوع و لزوم شنیدن صداهای موافق و مخالف صنوف مختلف، مستندسازان و کارشناسان، سلسله مباحث تخصصی و نظری با این موضوع برگزار خواهد شد و فرصت اظهار نظر و گپ و گفت موافقان و مخالفان این طرح برای مستندسازان، نمایندگان رسانه‌ها و کارشناسان فراهم می‌شود.

شورای برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، توسعه کیفیت سینمای مستند، استانداردسازی، توجه به الزامات ورود به دنیای تازه و نگاه تخصصی به رویدادهای جشنواره‌ای را هدف خود می‌داند و مصر است با برنامه ریزی و اجرای طرح‌های مختلف این هدف را محقق کند.