به گزارش هنرآنلاین، مجموعه مستند «اقتباس در سینما» به کارگردانی مجتبی سعادت و تهیه‌کنندگی راما نامی که در هشت قسمت تهیه شده بود، از چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه در پلتفرم هاشور در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت و قسمت هشتم این مجموعه مستند نیز از فردا چهارشنبه ۱۵ تیرماه به اکران می‌رسد.

راما نامی تهیه‌کننده این اثر تاکنون در آثار کوتاهی همچون «بنفش» و «لاشخور» به‌عنوان کارگردان و در فیلم‌ کوتاه «خوف» به کارگردانی معبود خدابخشی و تاک‌شوی «مولن روژ» اثر خسرو نقیبی به‌عنوان تهیه‌کننده حضور داشته است. او همچنین در کنار سینما، کار خوانندگی را هم به‌صورت حرفه‌ای ادامه می‌دهد.

مجموعه مستند «اقتباس در سینما» به صورت گفتگومحور پیش می‌رود و پایان هر قسمت یک فیلم اقتباسی را به عنوان پرونده ویژه مورد بررسی قرار می‌دهد.

در قسمت هفتم‌ این مستند جهانگیر کوثری، هارون یشایاهی، جمال ساداتیان و زنده یاد فرشته طائرپور درباره نقش تهیه‌کننده در جریان سینمای اقتباسی صحبت می‌کنند و در بخش دیگر علی نصیریان و بهزاد فراهانی درباره تئاتر و اقتباس در آن به گفتگو می‌نشینند.

در بخش پرونده ویژه این مجموعه مستند نیز فیلم «غزل» به کارگردانی مسعود کیمیایی با حضور جواد طوسی بررسی می‌شود.

عوامل «اقتباس در سینما» عبارتند از طراح و کارگردان: مجتبی سعادت، تهیه‌کننده: راما نامی، مشاور و برنامه ریز: حسین خلج، دستیار کارگردان: مسعود رضایی فخر، تصویر و تدوین: مجتبی سعادت، صدابردار: محمد حسینی، تیتراژ: معید سعادت، مجری طرح: حسین خلج و رها فریدونی، مدیر تولید: منوچهر محمودی، گرافیست و طراح لوگو: افرا شهروزی، روابط عمومی: فروغ گشتیل.