به گزارش هنرآنلاین، مهدی زینالی درباره سازمان‌ها و نهادهایی که با دبیرخانه اسکوکواکس همکاری می‌کنند گفت: این نمایشگاه زیر نظر سازمان توسعه تجارت و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فعالیت خود را آغاز کرده و همچنین ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد برکت، بانک سامان، بانک تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی برای همکاری با ما اعلام امادگی کرده‌اند.

زینالی افزود: هدف و رسالت و ماموریت اصلی ما گسترش تعامل اقتصادی و تمرکز بر کسب ارتباطات تجاری برای توسعه صادرات پایدار و واردات و صادرات کالای ایرانی و تامین مواد اولیه و فناوری از کشورهای مختلف از جمله روسیه به ایران است که برگزاری این رویداد، این امر را تسهیل می‌کند.

عضو شورای سیاستگذاری ایران اسکوکواکس در توضیح اهمیت برگزاری نخستین نمایشگاه این رویداد در حل چالش‌های اقتصادی ایران گفت: تاکنون ۲۵ کشور برای شرکت در این رویداد اعلام آمادگی کرده اند و این کشورها می‌توانند مسائل اقتصادی خود را مطرح کنند. در حال حاضر روسیه با تحریم‌ روبه‌رو شده و می‌خواهد از تجربه ما برای دور زدن تحریم استفاده کند و از نظر اقتصادی به ما نزدیک‌تر شود.

زینالی در پایان بیان کرد: بیشترین فرصتی که این رویداد ایجاد می‌کند، کارآفرینی و رفاه مردم است که دغدغه روز دولت هم محسوب می‌شود، امیدوارم بتوانیم به این وسیله به نظام و دولت کمک و از این مقطع با سربلندی عبور کنیم.