گروه سینمایی هنرآنلاین: حسین قناعت در گفت‌و‌گو با هنرآنلاین درباره استقبال مردم از فیلم سینمایی «والدین امانتی» گفت: ما دو سال در انتظار اکران بودیم. این فیلم با بودجه شخصی ساخته شده و تنها راه برگشت سرمایه سرمایه‌گذاران فروش فیلم در زمان اکران است. درنتیجه از زمان اکران ناراضی نبودم، هر چند می‌شد بهتر باشد.

این کارگردان درباره میزان فروش فیلم خود افزود: شخصا انتظار فروش بیش از این داشتم. چون فیلم ما برای خانواده است و همه اعضای خانواده می‌توانند از تماشای آن لذت ببرند. شاید یکی از دلایلی که باعث شد «والدین امانتی» کمتر دیده شود، نداشتن بودجه برای تبلیغات گسترده بود اما آثار قبلی من با همین شرایط و نداشتن تبلیغات بیشتر دیده می‌شدند. در نتیجه فکر می‌کنم شرایط اقتصادی نابسامان این روزها باعث شده مردم کمتر به سینما بیایند. گرانی‌ها بر قیمت بلیت‌ سینما هم تاثیر گذاشته و باعث شده افراد کمتری برای تماشای آثار بلیت تهیه کنند.

او ادامه داد: البته بیان این نکته خالی از لطف نیست که ما تاکنون دو بار در پردیس سینمایی آزادی و سینما کورش اکران مردمی برگزار کردیم و من شاهد بودم کودکان و همه مخاطبان از تماشای فیلم راضی بودند و لبخند رضایت را بر لبان آن‌ها می‌دیدم. «والدین امانتی» فیلمی بسیار سرگرم‌کننده است و مخاطب را درگیر می‌کند. اطمینان دارم تماشاگر ناراضی از سالن بیرون نخواهد رفت. در این قصه قهرمانان، خود کودکان هستند و مقوله رویاپردازی و فانتزی بسیار پررنگ است. ضمن اینکه به مفاهیمی چون حفظ محیط زیست، احترام به خانواده و حفظ وحدت میان بچه‌ها نیز در زیرمتن داستان پرداخته شده است.

کارگردان فیلم «قهرمانان کوچک» درباره حضور «والدین امانتی» در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: این فیلم در دوره‌ای از جشنواره شرکت داشت که به دلیل همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا جشنواره به صورت مجازی و برخط برگزار می‌شد. فیلم ما تنها یک اکران محدود با رعایت فاصله اجتماعی داشت که در همان اکران هم با استقبال خوبی روبه‌رو شد.

قناعت درباره اهمیت جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: همواره گفته‌ام این رویداد سینمایی چراغ روشن سینمای کودک ایران است و باید برای برگزاری بهتر آن تلاش کرد. در حال حاضر تنها بنیاد سینمایی فارابی سرمایه‌گذاری برای آثار کودک و نوجوان را می‌پذیرد و حامی این گونه سینمایی است. 

او ادامه داد: اغلب آثار کودک هم با بودجه و سرمایه شخصی ساخته می‌شوند. در نتیجه وجود جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان می‌تواند به دیده شدن بیشتر و بهتر این آثار کمک کند و باعث رقابت میان فیلم‌ها شود. شاید بتوان جشنواره را نمادی از اهمیت دادن به سینمای کودک و نوجوان دانست که برگزاری‌اش به فیلمساز احساسی خوب و اطمینان قلبی می‌بخشد.

بیژن بنفشه‌خواه، شبنم قلی‌خانی، آناهیتا همتی، نادر سلیمانی، بهنوش بختیاری، شهرام قائدی، رامین ناصرنصیر، یوسف صیادی و... بازیگران «والدین امانتی» هستند و در خلاصه داستان آن آمده است: دختر و پسر نوجوان به دلیل شرایط اقتصادی خانواده آرزوی زندگی بهتری دارند اما وقتی این آرزوی آنها برآورده می‌شود، ماجراهایی رخ می‌دهد که...