گروه سینمایی هنرآنلاین: «خانه سبز» به کارگردانی بیژن بیرنگ و مسعود رسام دو سال پس از درخشش خیره‌کننده «همسران» این دو از شبکه دو پخش شد و یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های دهه ۷۰ شمسی لقب گرفت. خسرو شکیبایی، حمیده خیرآبادی و داریوش اسدزاده سه بازیگر اصلی «خانه سبز» هستند که به ترتیب در سال‌های ۸۷، ۸۹ و ۹۸ از دنیا رفتند. مهرانه مهین‌ترابی، رامبد جوان، آتنه فقیه‌نصیری، آرش نادی، فرخ نعمتی، اسماعیل محرابی و فخرالدین صدیق‌شریف دیگر نقش‌های اصلی و فرعی سریال را ایفا کرده‌اند.

داستان و ماجراهای «خانه سبز» در یک ساختمان سبزرنگ می‌گذرد که ساکنان آن اعضای یک خانواده هستند؛ پدربزرگ و مادربزرگ، دخترشان نرگس همراه پسر نوجوانش علی و رضا صباحی و همسرش عاطفه صدر که با پسر جوانشان فرید در این ساختمان روزگار می‌گذرانند. از آنجا که رضا و عاطفه به کار وکالت مشغولند، در برخی قسمت‌ها ماجراهای پرونده‌های آنها با داستان زندگی‌شان گره می‌خورد و رویدادهایی تماشایی رقم می‌زند.

«خانه سبز» چهارشنبه‌ها از شبکه دو پخش می‌شد و شاید یکی از آخرین سریال‌هایی بود که خیابان‌ها را خلوت می‌کرد. این سریال نقشی اساسی در محبوب‌تر شدن مرحوم شکیبایی بین مردم داشت و مهین‌ترابی را پس از «همسران» بیش از گذشته به بینندگان تلویزیون معرفی کرد. ضمن اینکه سکوی پرتاب رامبد جوان هم بود و لقب فرید جنگلبرد را برای این بازیگر جوان و خنده‌رو سر زبان‌ها انداخت. جوان در «خانه سبز» نقش جد بزرگ خاندان صباحی را هم ایفا می‌کرد.

مجموعه تلویزیونی «خانه سبز» در ۲۵ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تولید و پخش شد و قرار است قسمت اول آن ساعت ۱۶ روز سه‌شنبه هفتم تیرماه جایگزین دیگر سریال قدیمی و خاطره‌انگیز تلویزیون یعنی «آژانس دوستی» در شبکه آی‌فیلم شود.