گروه سینمایی هنرآنلاین: اواسط اردیبهشت‌ بود که فصل جدید برنامه تلویزیونی «بازیمون» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عباس اختری با ساختار جدیدتر از «اتاق‌ فرار» (اسکیپ روم) روی آنتن شبکه سه رفت. فصل اول این برنامه فروردین ۹۹ پخش و فصل جدید به دلیل شیوع ویروس کرونا و توقف ضبط برنامه با دو سال تاخیر روانه آنتن شد.

در فصل جدید، برندگان و منتخبان فصل قبل وارد مرحله نیمه‌نهایی و در نهایت فینال می‌شوند و با یکدیگر رقابت می‌کنند تا برنده «بازیمون» مشخص شود. قصه مرحله نیمه‌نهایی با قتلی رازآلود و معمایی آغاز می‌شود و گروه‌های باقی‌مانده باید یک‌به‌یک، رازهای این جنایت هولناک را حل کنند و به سعید فتحی‌روشن به عنوان ذهن‌خوان و پلیس یاری برسانند تا قاتل سریالی به دام بیفتد.

علی فریادی یکی از بازیگران «بازیمون» که پیش از این او را به عنوان استندآپ کمدین در مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» می‌شناختیم، با گذشت ۱۰ قسمت از پخش این برنامه، درباره حضور در «بازیمون» گفت: پس از آنکه در فضای استندآپ کمدی شناخته شدم به فضای اجرا روی آوردم و آشنایی با کارگردان و تهیه‌کننده این برنامه یعنی عباس اختری یکی از دلایلی بود که باعث شد در آن حاضر شوم.

وی ادامه داد: همچنین ایشان به من گفت که قرار نیست در این اثر در قالب بازیگر به مفهوم عام ظاهر شوم و بیشتر حالت میزبانی و اجرا از شرکت‌کنندگان را دارم. از آنجایی که من از بازیگری فراری هستم و اساسا علم و تجربه آن را ندارم، پیشنهاد حضور در «بازیمون» را پذیرفتم. 

بازیگر «بازیمون» تاکید کرد: فیلمنامه کار را که خواندم، آن را پسندیدم و با خود فکر کردم که قرار است کار خوبی ساخته شود و نقش پیشنهادی به شخصیت به من نزدیک است. این موارد هم جزو دلایلی بود که باعث شد در «بازیمون» بازی کنم. 

فریادی با بیان اینکه در برخی از سکانس‌ها بداهه‌پردازی اتفاق می‌افتاد، مطرح کرد: در برخی از پلان‌ها فیلمنامه داشتیم اما اینکه چگونه با شرکت‌کنندگان ارتباط بگیریم، شوخی کنیم، جدی باشیم و آن‌ها را کنترل کنیم به صورت بداهه اتفاق می‌افتاد.  

وی درباره چالش‌های حضور در این اثر تصریح کرد: به دلیل فضای جنایی کار و رمزآلود بودن آن باید برخی از سکانس‌ها را در شب تصویربرداری می‌کردیم که این مساله برای من به دلیل سرمای هوا و ضبط‌های طولانی‌مدت چالش برانگیز بود. از سوی دیگر نگرانی بابت بازی در این برنامه داشتم چراکه نمی‌خواستم وارد این حرفه شوم. 

این استندآپ کمدین با اشاره به اینکه مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» به دلیل پُرمخاطب بودن زندگی او را تغییر داد، یادآور شد: این مسابقه باعث شد هم در بین مردم و هم در بین کسانی که در آن کار هستند، بیشتر دیده شویم و کار جدید نیز پیشنهاد شود. درباره حضور در «بازیمون» نیز باید بگویم بازخورد خوبی از مخاطبان گرفته‌ام.

فریادی با اشاره به اینکه فصل دوم «بازیمون» را به دلیل آنکه از حالت فانتزی خارج شده و وارد فضای رئال شده است، بیشتر دوست دارد، گفت: بیشترین دلیلی که باعث جذب مخاطب به این برنامه می‌شود، فضای رمزآلود و جنایی آن و چالش‌هایی‌ست که بازیگران با شرکت‌کنندگان برای حل معما دارند که از نظر من خوب ساخته و پرداخته شده است. 

وی در پایان با اعلام اینکه مشغول ساخت یک برنامه است، درباره فعالیت این روزهای خود خاطرنشان کرد: تا مدتی پیش به عنوان مربی استندآپ فصل سوم «عصر جدید» مشغول کار بودم یعنی با بچه‌ها جلسه برگزار و روی اجرا کارها صحبت کرده و متن‌ها را ویرایش می‌کردیم. خوشبختانه در این فصل از چهار نفری که در راستی‌آزمایی انتخاب شدند، یک نفر به رای‌گیری فینال راه پیدا کرده و سه نفر در نیمه‌نهایی حضور داشتند. همچنین مشغول ساختن برنامه خود با عنوان «یخ نمک» هستم که قرار است از یوتیوب پخش شود. 

«بازیمون» که تولید گروه اجتماعی شبکه سه است، هر روز حوالی ساعت ۱۷ روی آنتن می‌رود.