به گزارش هنرآنلاین، ویدیوآرت «صورتگر» به نویسندگی، کارگردانی، ایده‌پردازی و تهیه‌کنندگی رامین حسین‌پور با شعری از مولانا نشان افتخار بهترین موزیک ویدیوی راک از «جوایز موزیک ویدیوی مونیخ آلمان» و جایزه بهترینِ فیلم یک آهنگساز از «جوایز موسیقی اروپا» را دریافت کرد. 

جوایز موزیک ویدیوی مونیخ آلمان ۲۴ فروردین تا ۲۴ اردیبهشت ماه (۱۵ آوریل تا ۱۵ می) و جوایز موسیقی اروپا ۱۱ تا ۲۴ اردیبهشت ماه (۲۸ آوریل تا ۱۵ می) در اسلواکی برگزار شد. 

جوایز موسیقی اروپا تمام ژانرهای مرتبط به موزیک ویدیوها از جمله موسیقی، ویدیو آرت، کارگردانی و… را شامل می‌شود. در این رویداد بین‌المللی گروهی از نوازندگان، فیلمسازان و مدیران باتجربه هیات داوران را تشکیل می‌دهند. همچنین در بازه زمانی یک ماهه اسامی برندگان در هر بخش مشخص و منتشر می‌‌شود. جایزه اصلی (جام) نیز در پایان سال میلادی به‌صورت حضوری اهدا می‌شود. 

همچنین جوایز موزیک ویدیوی مونیخ آلمان هر ۲ ماه یکبار برگزار و در آن، آثار توسط هیات داوران ارزیابی و دیپلم افتخار و جام قهرمانی برای برندگان در نظر گرفته می‌شود. همچنین دیدار حضوری در پایان سال میلادی اتفاق می‌افتد. 

«صورتگر» تاکنون در بیش از ۳۰ فستیوال بین‌المللی حضور داشته که در ۲۵ فستیوال به عنوان فینالیست با دیگر آثار به رقابت پرداخته است. 

همچنین این ویدیوآرت تاکنون افتخاراتی کسب کرده است که از آن جمله می‌توان به جایزه بهترین موزیک ویدیو در فستیوال بین‌المللی مستقل ونکوور کانادا، جایزه بهترین سولو آرتیست در فستیوال بین‌المللی موزیک ویدیوی آندرگراند (زیرزمینی) پاریس فرانسه، جایزه بهترین جلوه‌های ویژه موزیک ویدیو اواردز پراگ چک، تقدیر ویژه هیات داوران و راهیابی به بخش نهایی بهترین موزیک ویدیو اواردز لندن انگلستان، جایزه بهترین موزیک ویدیو در فستیوال بین‌المللی آرت بلاکس مسکو و جایزه بهترین موزیک ویدیو، مستند، نویسندگی و کارگردان مرد موزیک ویدیو اواردز رم ایتالیا اشاره کرد. 

«صورتگر» سال ۱۴۰۰ تحت مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شده و آهنگسازی، تنظیم، خوانندگی و نوازندگی گیتار الکتریک آن نیز برعهده رامین حسین‌پور بوده است. 

رامین حسین‌پور دانش‌آموخته معماری، موسیقی و سینماست که در حوزه موسیقی به عنوان شاعر، آهنگساز، تنظیم‌کننده و‌ نوازنده شناخته می‌شود. وی همچنین در حوزه سینما نیز به عنوان نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده و همچنین کانسپتچوال آرتیست مشغول به کار است.  

حسین‌پور سال ۹۴ با تلفیق هنر معماری، موسیقی و سینما ۲ اثر با نام‌های «غنیمت» و «اشتیاق» تولید کرد که در فستیوال‌های بین‌المللی به عنوان فینالیست حضور پیدا کرده‌اند.

دیگر عوامل ویدیوآرت «صورتگر» عبارتند از مدیربرنامه هنری: محمد نظری، مدیر پست پروداکشن: احسان واثقی، تیریدی آرتیست: حجت شعبانی، مدیر فیلمبرداری: علی احسانی، هلی شات: امید احمدزاده و رسول کیان پور، عکاس هنری: محمدحسامیان و بازیگران: فاضل مصلی نژاد و داود اسدالهی.