به گزارش هنرآنلاین، تکرار این مستند تلویزیونی چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ساعت ۱۹:۳۰ پخش خواهد شد. تهیه‌کننده مستند «اولدوز سایاراق» (هنگامه شمردن ستاره‌ها) مصطفی رزاق‌کریمی، کارگردان آن قربانعلی طاهرفر و مجری طرح این مستند سعید وزیری است.

به گفته طاهرفر، ویژگی منحصر به فرد این اثر هنری آن است که برای پرهیز از چندروایتی در بیان زندگی و اندیشه استاد شهریار، همچنین برای دستیابی به حقایق زندگی او، با بهره‌گیری از آرشیوی کامل از گفت‌وگوهای موجود از این ادیب نام‌آور و تکیه بر چند گفتار تصویری اختصاصی از او، «شهریار» به روایت «شهریار» به تصویر کشیده شده است.

این مستند از مجموعه 10 قسمتی «چونان سرو» است که به سفارش شبکه مستند به تهیه‌کنندگی مصطفی رزاق‌کریمی درباره 10 چهره از مفاخر برجسته فرهنگی و علمی کشور تهیه شده است. مشاور رسانه‌ای مجموعه «چونان سرو» صدرا صدوقی، روزنامه‌نگار حوزه اندیشه و تاریخ است.

882D5453-15BE-49BD-AFEB-9C609FFEBF85

سیدمحمدحسین بهجت تبریزی متخلص به «شهریار» از شاعران شیعی و ایرانی معاصر است که اشعار فاخری در مدح اهل بیت سروده است. «علی ای همای رحمت» از مشهورترین اشعار او در وصف امام علی(ع) است. همچنین منظومه «حیدربابایه سلام» (سلام بر حیدربابا) از اشعار معروف او به زبان آذری است.

«شهریار» در گونه‌های غزل، قصیده، قطعه، مثنوی، رباعی و نیمایی شعر سروده و از حافظ و نیما نیز تأثیر پذیرفته است.  این شاعر و ادیب فقید سال ۱۳۶۷ در تهران درگذشت و پیکرش به تبریز منتقل و در مقبره‌الشعرای این شهر دفن شد. ۲۷ شهریور سالروز درگذشت شهریار به عنوان روز «شعر و ادب» در تقویم ملی ایران ثبت شده است.