گروه سینمایی هنرآنلاین: «مجبوریم» از جمله آثاری است که بسیاری از مدت‌ها قبل در انتظار اکران آن بودند. این فیلم پنجمین فیلم سینمایی بلند رضا دُرمیشیان پس از فیلم های «بغض»، «عصبانی نیستم!»، «لانتوری» و «یواشکی» است. اکثر مخاطبان سینمای ایران فیلم‌های دُرمیشیان را با روایتی از سوژه‌های ملتهب اجتماعی به خاطر می‌آورند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «مجبوریم» روایتگر یک دختر کارتن خواب (پردیس احمدیه) است که توسط شوهرش برای باردار شدن و زایمان، به مردان فروخته می‌شود و ناخواسته در آخرین بارداری تحت عمل جراحی توبکتومی (لوله بستن) قرار می‌گیرد. یک وکیل (نگار جواهریان) به دختر کمک می‌کند تا از دکتر (فاطمه معتمد آریا) شکایت کند.

مجبوریم

«مجبوریم» محصول سال ۹۷ سینمای ایران است که متقاضی شرکت در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر بود اما توسط هیات انتخاب جشنواره آن سال به دلایلی که غالبا غیر سینمایی عنوان می‌شد، کنار گذاشته شد. درمیشیان در واکنش به این اتفاق نگاه امنیتی هیات انتخاب را مورد نقد خود قرار داد و گفت که علاقمند بوده که فیلم «مجبوریم» ابتدا در ایران به نمایش در بیاید اما این امکان فراهم نشد.  

البته این فیلم تاکنون موفقیت‌های جهانی بسیاری را به خود جلب کرده است. به طوری که برنده پنج جایزه بین‌المللی شده که سه مورد از آنها جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران است. جایزه بین‌المللی بهترین فیلم از نگاه تماشاگران فستیوال وزول فرانسه، جایزه بین‌المللی بهترین فیلم از نگاه تماشاگران «چینه چیتا» هلند، جایزه اصلی بهترین فیلم، جایزه بهترین فیلم تماشاگران و جایزه بهترین فیلم هیات داوری نتپک ( شبکه ارتقای سینمای آسیاوپاسیفیک) فستیوال آسیاتیکای رم جوایز «مجبوریم» است.

مجبوریم

یکی از نکات جالب این فیلم ترکیب بازیگران آن و ایفای نقش‌هایی است که برای اولین بار به آنها سپرده شده است. به عنوان مثال نگار جواهریان در این فیلم ایفاگر نقش یک وکیل دغدغه‌مند بوده که حول محور حقوق بشر به فعالیت می‌پردازد. همچنین فاطمه معتمدآریا در نقش پزشکی ظاهر شده که متفاوت از پزشک‌هایی است که تا به حال در سینمای ایران تصویر شده است. پردیس احمدیه که این روزها کمی پرکار شده نیز، در نقش دختر کارتن‌خواب ظاهر شده است.

پارسا پیروزفر، بهمن فرمان آرا، مجتبی پیرزاده، بابک کریمی، همایون ارشادی، پریوش نظریه، رضا بهبودی، احمد حامد، مریم بوبانی، راموناه شاه، هوشنگ قوانلو، مسیح کاظمی، سپیده علی محمدی، غزل شجاعی، خورشید چراغی پور، مهدی نصرتی، رویا بختیاری، محمدرضا مالکی، محمد حیدری، نسیم جمشیدی، محسن خویینی‌ها، حامد رحیمی نصر، حسین مسلمی، سیامک ادیب، یگانه ظرافتی، نازی خاتمی، شراره رنجبر، یاسمین پازوکی، حسام زارع مقدم، مهناز کرباسچیان، حیدر طلوعی‌نیا، سید داود مرتضوی، سهیل قناعتی، فرهاد ریش سفیدی، بشیر ادریسی، سعید اکبری، علی بلوردی و ژاله علو از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. 

کیهان کلهر(موسیقی )،عبدالله اسکندری( طراح گریم)، هایده صفی یاری (تدوین)،محمد رضا دلپاک(طراحی و ترکیب صدا)،نظام الدین کیایی(صدابردار)، آیین ایرانی (فیلم بردار)،گلناز گلشن (طراح لباس)،امیرحسین حداد ( طراح صحنه)، فواد بوربور (مدیر تولید)،فرید ناظر فصیحی(جلوه های ویژه بصری)،حمیدرضا غفارزاده (دستیار اول کارگردان)،میناسنگ سفیدی(برنامه ریز) و نوشین جعفری(عکاس) ازعواملی هستند که دُرمیشیان را در تولید فیلم همراهی کرده‌اند.

مجبوریم

حجم ویدئو: 1.65M | زمان ویدئو: 00:00:30