گروه سینمایی هنرآنلاین: سریال کوتاه «قصه ابراهیم» به تهیه‌کنندگی پرویز امیری و نویسندگی جابر قاسمعلی از شبکه پنج روی آنتن رفت. معظمی درباره چگونگی تولید این مجموعه مناسبتی گفت: «قصه ابراهیم» فصل سوم مجموعه «مسافران شهر» است که پیش از این دو فصل از آن ساخته و از تلویزیون پخش شده است. برای نگارش فیلمنامه این اپیزود هفت قسمتی نزدیک سه ماه بحث و گفتگو کردیم تا نتیجه نهایی اثری قابل دفاع باشد.

وی افزود: با اینکه سریال از شبکه پنج پخش می‌شود که در این سال‌ها مخاطبانش کاهش پیدا کرده، شخصا بازخوردهای خیلی خوبی از مخاطبان گرفته‌ام و این نکته مثبتی است که نشان می‌دهد سریال در حال دیده شدن است. البته حضور عوامل و ترکیب بازیگران خوب به یکدست شدن این مجموعه کمک بسیاری کرده و آن را نباید نادیده گرفت.

این کارگردان در ادامه درباره داستان مجموعه بیان کرد: «قصه ابراهیم» یک کار دفاع مقدسی است که روایتی عاشقانه را پیش چشم مخاطبان می‌گذارد. در واقع روند داستان به گونه‌ای است که از قسمت چهارم وارد ماه رمضان می‌شویم و در ادامه به شب‌های احیا پرداخته می‌شود که اتفاقا این روزها در آن به سر می‌بریم.

معظمی ادامه داد: در راستای کارهای قبلی که در این سال‌ها ساخته‌ام، در اینجا نیز توجه ویژه‌ روی خانواده شده است. در واقع خانواده محور داستان ماست. چون وقتی یک خانواده دور هم جمع می‌شوند، هیچ‌کس نمی‌تواند به آنها آسیبی وارد کند.

وی درباره اینکه چرا کارگردانی این مجموعه را قبول کرده توضیح داد: از آنجا که داستان به ماه رمضان و نذری دادن ارتباط پیدا می‌کرد، شخصا خیلی علاقمند بودم کار در این فضا را نیز تجربه کنم. نذری دادن در فرهنگ ما ایرانی‌ها نوستالژی عجیبی است که همه با آن خاطره داریم و تجربه‌های بسیاری داشته‌ایم. باید بگویم شخصا خاطرات شیرینی از نذری دادن و گرفتن در این ماه دارم. در نهایت نیز همین موضوع سبب شد برای این کار شوق بسیاری داشته باشم و آن را قبول کنم.

کارگردان مجموعه «سرجوخه» با بیان اینکه تجربه ساختن آثار اپیزودیک را در کارنامه خود دارد بیان کرد: سال 80، هفتاد اپیزود مجموعه «شاید برای شما اتفاق بیفتد» را ساختم و تجربه این مدل کار را داشتم. بنابراین پیشنهاد من برای تلویزیون این است که با ایجاد شرایط برای ساخت آثار اپیزودیک زمینه‌ای را فراهم کند تا بازیگران و کارگردان‌های جوان فرصت تجربه کردن در عرصه سریال‌سازی پیدا کنند. شاید همین اتفاق زمینه‌ساز بروز استعدادهایی شود که در آینده با ساخت آثار خوب خود اتفاق خوبی را برای تلویزیون ایجاد کنند.

داریوش فرهنگ، فریبا کوثری، محسن قصابیان، حمیدرضا محمدی، ویدا جوان، نسرین نکیسا، مهدی میامی و اصغر نقی‌زاده از جمله بازیگران سریال کوتاه «قصه ابراهیم» هستند که به مناسبت شب‌های احیا روی آنتن شبکه پنج رفت.