گروه سینمایی هنرآنلاین: صداوسیما با راه‌اندازی تلوبیون پلاس و ارائه رایگان آثار خود در این پلتفرم رقابتی را آغاز کرد که از سوی بخش خصوصی غیرمنصفانه نام گرفت. در این میان خبر سریال‌های تازه‌ای که قرار است در شبکه نمایش خانگی پخش خود را آغاز کند، نشان می‌دهد وی‌اودی‌ها قصد پا پس کشیدن ندارند.

«نوبت لیلی»؛ اولین سریال روح‌الله حجازی

فیلم «روشن» با بازی متفاوت از رضا عطاران آخرین فعالیت روح‌الله حجازی در سینما بود که در جشنواره سی‌ونهم فیلم فجر مورد تحسین قرار گرفت. با وجود کنجکاوی‎‌هایی که نسبت به «روشن» وجود دارد، این فیلم هنوز نمایش عمومی نشده و در نوبت اکران است. حجازی نیز همچون دیگر همکاران خود در این ماه‌ها به تولید سریال در شبکه نمایش خانگی روی آورده است. «نوبت لیلی» اولین سریال او در قامت کارگردان است که قسمت اول آن دوشنبه 22 فروردین از پلتفرم نماوا پخش شد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «لیلی از طریق کتابی درمی‌یابد که او و خانواده‌اش تاکنون در زمان و مکان‌های بسیاری زیسته‌اند و اکنون نوبت لیلی است تا با رمزگشایی از کتاب و یافتن تابلویی ارزشمند نیاکانش دست به انتخاب بزند... .» حمید فرخ‌نژاد، مریلا زارعی، پردیس احمدیه، مهران غفوریان از جمله بازیگران «نوبت لیلی» هستند که جایگزین «خاتون» شده و هر دوشنبه پخش می‌شود.

«بی‌گناه» به کارگردانی مهران احمدی

سریال «هم‌گناه» یکی از موفق‌ترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی بود که به کارگردانی مصطفی کیایی در دو فصل از پلتفرم فیلیمو پخش شد و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. مجموعه «بی‌گناه» تازه‌ترین فعالیت مصطفی کیایی در عرصه سریال‌سازی است اما او این بار تنها در قامت تهیه‌کننده ظاهر شده و کارگردانی را به مهران احمدی سپرده است. احمدی پیش از این دو فیلم کمدی «مصادره» و «سگ‌بند» را ساخته و این اولین بار است که برای کارگردانی یک درام اجتماعی محک می‌خورد. داستان سریال درباره مردی به نام بهمن مردانی است که برای کشف راز آنچه 25 سال پیش باعث فرارش از کشور شده به ایران بازمی‌گردد. این سریال قرار است به زودی از فیلیمو پخش شود.

2222

«یاغی» به کارگردانی محمد کارت

محمد کارت فیلمساز جوان سینمای ایران است که با «شنای پروانه» نظرها را به خود جلب کرد. البته او پیش از این در سینمای کوتاه و مستند تجربه‌های موفقی را پشت سر گذاشته بود و از همین رو اکنون یکی از امیدهای سینمای ایران به شمار می‌آید. «یاغی» اولین سریال کارت است که بیش از هر چیز ترکیب بازیگران آن جلب توجه می‌کند. پارسا پیروزفر و طناز طباطبایی دو بازیگر اصلی این مجموعه هستند که از فیلیمو پخش می‌شود.

«مترجم» به کارگردانی بهرام توکلی

کارنامه فیلمسازی بهرام توکلی فراز و فرود بسیار دارد. او با آثاری چون «پرسه در مه»، «بیگانه» و «من دیه‌گو مارادونا نیستم» خود را به عنوان فیلمسازی تجربه‌گرا معرفی کرد اما ساختن فیلم‌های «تنگه ابوغریب» و «غلامرضا تختی» تصویر دیگری از او به نمایش گذاشت. توکلی در تجربه‌ تازه به شبکه نمایش خانگی روی آورده و در مجموعه «مترجم» داستان مترجمی جوان را روایت کرده که در شغل خود مسیرهای تازه را کشف می‌کند و به رازی خانوادگی پی می‌برد. صابر ابر، مجتبی پیرزاده و مهتاب ثروتی از بازیگران سریال هستند که قرار است از نماوا پخش شود.

33

«شبکه مخفی زنان» به کارگردانی افشین هاشمی

افشین هاشمی از کارگردان‌های جوان تئاتر و سینماست که تاکنون با ارائه آثارش نمره خوبی از منتقدان گرفته است. او در تازه‌ترین فعالیت خود سراغ سریالی کمدی تاریخی رفته است. «شبکه مخفی زنان» بر اساس طرحی از محمد رحمانیان نوشته شده و داستان در ابتدای قرن چهاردهم شمسی روایت می‌شود. در خلاصه داستان آمده است: «وقتی شاه متوجه جنبش‌های نوظهور مربوط به حقوق زنان می‌شود، ماموریت ویژه‌ای به یکی از اهالی دربار می‌دهد... .» لیلا حاتمی، شبنم مقدمی، شقایق دهقان، سیامک انصاری، مهدی هاشمی و حمید فرخ‌نژاد در «شبکه مخفی زنان» بازی می‌کنند که از نماوا به نمایش درمی‌آید.

«پدر گواردیولا» به کارگردانی سعید نعمت‌الله

سعید نعمت‌الله بیشتر به عنوان نویسنده سریال‌های تلویزیون شناخته می‌شود اما او چندی پیش فعالیت در عرصه سریال‌سازی را آغاز کرد و در اولین تجربه «زمین گرم» را برای شبکه سه ساخت. او در تجربه دوم سراغ سریال «پدر گواردیولا» برای شبکه نمایش خانگی رفته که فهرست بازیگرانش توجه هر مخاطبی را جلب می‌کند. مهران مدیری، حمید فرخ‌نژاد، آرش عدل‌پرور، هنگامه قاضیانی، مهران غفوریان، امیرمهدی ژوله، ستاره اسکندری و پریوش نظریه بازیگران سریالی هستند که پلتفرم پخش آن هنوز مشخص نشده است.