گروه سینمایی هنرآنلاین: ستاره ۵۳ ساله سینمای آمریکا و جهان که حدود یک هفته پیش با برخورد سخت با کمدین آمریکایی نود و چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار را به حاشیه و جنجال کشانده بود، روز جمعه با انتشار یک بیانیه از تصمیم خود برای خروج و کناره‌گیری از آکادمی اسکار خبر داد و اعلام کرد آماده است پیامدهای رفتار ناپسندش را بپذیرد.

اسمیت در بیانیه خود با اشاره به اینکه با زدن سیلی به گوش کریس راک به اعتماد آکادمی اسکار خیانت کرده است نوشت: «رفتار من شوک‌آور، دردناک و نابخشودنی بود. من دیگر نامزدها و برندگان اسکار را از فرصت جشن گرفتن و تحسین شدن بابت کارهای شگفت‌انگیزشان محروم کردم. از این رو، دیگر عضو آکادمی علوم و هنرهای سینمایی نیستم و هر پیامد و مجازاتی که هیات رئیسه آکادمی مناسب بداند می‌پذیرم.»

دیوید روبین، رئیس آکادمی اسکار اعلام کرد کناره‌گیری ویل اسمیت از عضو بودن در آکادمی پذیرفته شده و این ستاره سرشناس سینمای هالیوود دیگر از امتیازهای حضور در آکادمی بهره نخواهد برد. هر چند باید دید تنبیه و مجازات هیات رئیسه آکادمی اسکار برای برنده جایزه بهترین بازیگر مرد اسکار ۲۰۲۲ (به خاطر بازی کردن در «شاه ریچارد») می‌تواند به پس گرفتن جایزه او بینجامد یا نه.

همزمان، یک هنرمند اهل دومینیکن صحنه سیلی زدن اسمیت به کریس راک را روی بخش‌های بازمانده از دیوار برلین نقاشی کرد. خسوس کروز آرتیلس با بهره بردن از یک ماجرای تکان‌دهنده در مراسم اسکار ۲۰۲۲، کوشید آن را به رویارویی دنیاهای واقعی و مجازی نسبت دهد. در این نقاشی دیواری، ویل اسمیت نماد دنیای واقعی است و دارد بر چهره کریس راک، نماد زندگی فانتزی شبکه‌های اجتماعی سیلی می‌زند.