گروه سینمایی هنرآنلاین: نود و چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار ۵۸ درصد بیش از سال گذشته بیننده تلویزیونی داشت و تازه‌ترین آمار رسمی نشان می‌دهد ۱۶.۶ میلیون نفر آن را از شبکه ABC آمریکا تماشا کرده‌اند. سه ساعت و چهل دقیقه پخش زنده با اجرای سه زن سرشناس هم با اینکه حدود شش میلیون نفر نسبت به دوره پیشین اسکار بیشتر تماشاگر داشت اما آمار بینندگان تلویزیونی به مرز ۲۰ میلیون نفر نرسید و دومین اسکار کم‌بیننده تاریخ لقب گرفت.

این در حالی است که گمان می‌رفت به دلیل شیوه برخورد ویل اسمیت، برنده اسکار بهترین بازیگر مرد با کریس راک، یکی از اهداکنندگان جوایز اسکار آمار تماشاگران تلویزیونی اسکار ۲۰۲۲ بسیار بیش از اینها باشد. نکته جالب و شگفت اینکه لحظه فرود آمدن سیلی اسمیت بر گونه کمدین سیاهپوست آمریکایی پربیننده‌ترین لحظه اسکار امسال نبود و این رخداد تاریخی فقط حدود ۵۱۱ هزار نفر بر آمار تماشاگران شبکه ABC افزود.

دومین لحظه پربیننده زمانی بود که ویل اسمیت برای گرفتن جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد روی صحنه رفت و یک نطق احساسی ایراد کرد. در این زمان آمار بینندگان تلویزیونی مراسم اهدای جوایز اسکار ۶۱۴ هزار نفر بیشتر شد و به رقم ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسید اما پربیننده‌ترین لحظه اسکار وقتی بود که نام برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل اعلام و ستاره «کودا» برای گرفتن جایزه خود از روی صندلی بلند شد.

تروی کوتسور که نخستین بازیگر مرد ناشنوای برنده اسکار است، جایزه خود را از دستان یون یو-جونگ، بازیگر کره‌ای گرفت که سال گذشته برای بازی کردن در «میناری» برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده بود. کوتسور ۵۳ ساله پس از در دست گرفتن مجسمه اسکار با زبان اشاره از پدر و مادرش تشکر کرد و حضور او روی صحنه باعث شد بیش از یک میلیون نفر بر تعداد بینندگان تلویزیونی افزوده شود.

تروی مایکل کوتسور، بازیگر و کارگردان آمریکایی دومین بازیگر ناشنوای تاریخ است که برنده اسکار می‌شود. پیش از او مارلی ماتلین، دیگر بازیگر ناشنوای «کودا» در ۱۹۸۶ جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را با «فرزندان یک خدای کوچک‌تر» از آن خود کرده و جوان‌ترین زن برنده اسکار لقب گرفته بود.