گروه سینمایی هنرآنلاین: مجید اکبرشاهی در بخش ابتدایی این نشست به تشریح فعالیت‌های سه ماه اخیر موسسه تصویر شهر پرداخت و از موارد این فعالیت‌ها نام برد. 

وی در بخشی از توضیحات خود به میزان استقبال مخاطبان از پردیس سینمایی ملت در چهلمین جشنواره فیلم فجر پرداخت و به آمار ۲۱۵۰۴ تماشاگری که در بازه زمانی ۱۰ روزه این مجموعه را برای تماشای آثار جشنواره انتخاب کرده‌اند اشاره کرد. 

 مدیرعامل موسسه تصویر شهر همچنین با اشاره به این موضوع که اکنون پردیس ملت توانسته مجوز پخش فیلم و سرگروهی اکران سینمایی را بگیرد، گفت: باتوجه به این موضوع از آقای مسعود نجفی که تعامل خوبی با فعالین این حوزه دارد دعوت کردیم که مدیریت پخش فیلم را برعهده بگیرد. همچنین برای مدیریت برنامه‌ریزی از آقای میثم مهربانی بهره می‌بریم. 

در بخش بعدی این مراسم از پوستر هشتمین جشنواره فیلم شهر که توسط روح‌الله موحدی طراحی شده بود رونمایی شد.

اکبرشاهی درباره برگزاری هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر بیان کرد: این رویداد تابستان ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. حداقل اتفاقی که در هر جشنواره‌ای اتفاق می‌افتد ایجاد شور و نشاط بوده و جشنواره شهر نیز از این قاعده مستثنا نیست. جشنواره فیلم شهر در شش بخش که شامل مسابقه سینمای ایران، سینمای بین‌الملل، مسابقه محله، آفرینش‌های هنری، بخش جنبی است. این جشنواره در تمام مدت برگزاری خود همیشه سعی کرده تا رو به جلو حرکت کند و در این سال‌ها تلاش کرده تا خود را به روز کند. 

وی همچنین در ادامه صحبت‌هایش گفت: در این دوره جایزه ویژه سردار سلیمانی را خواهیم داشت تا بتوانیم به مقام این شهید بزرگوار عرض ارادتی کنیم. 

مدیرعامل موسسه تصویر شهر درباره سرمایه‌گذاری این موسسه روی فیلم بهروز شعیبی بعد از نهایی شدن فیلم و اینکه آیا این سرمایه‌گذاری در آثار دیگر ادامه پیدا می‌کند، بیان کرد: در مورد مشارکت در فیلم باید بگویم که ما روی نسخه نهایی فیلم بدون قرار قبلی سرمایه‌گذاری نکردیم، بلکه در مرحله تولید فیلم مشکلاتی به وجود آمد و ما در پروسه تولید به فیلم اضافه شدیم‌. در ادامه نیز ما می‌خواهیم از ابتدا و از ارایه طرح اولیه تا نهایی شدن فیلم در کنار پروژه باشیم و به این صورت نیست که بخواهیم روی پروژه‌های نهایی شده سرمایه‌گذاری کنیم. 

وی همچنین در مورد افزایش قیمت بلیت سینما نیز عنوان کرد: در مورد قیمت بلیت نیز باید بگویم که ما سیاست‌گذار نیستیم و مسئول اجراییم. البته در نظر داریم تا در بخشی از پردیس‌های محله‌های پایین شهر در چارچوب قانون قیمت را پایین‌تر بیاوریم که حال باید دید که چه اتفاقی رخ می‌دهد. ما پیگیر این موضوع هستیم، به عنوان مثال قیمت بلیت در پردیس رازی در تمام طول سال نیم‌بها و معادل با ۱۵ هزار تومان بود. البته این را باید بگویم که هزینه نگهداری سالن‌ها در جنوب شهر بیشتر از درآمد آن است. اما با این وجود باتوجه به ماموریتی که داشتیم، تلاش کردیم تا این پردیس‌ها را حفظ کنیم. 

این مدیر سینمایی در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به این پرسش که آیا با قرار گرفتن در بین پخش‌کننده‌های سینمایی قرار است مانند حوزه هنری از صفر تا ۱۰۰ تولید و پخش فیلم‌ها در سینمای ایران را داشته باشد، گفت:البته امکانات ما قابل مقایسه با حوزه هنری نیست ولی بله ما هم در همین راستا قرار گرفتیم. به این ترتیب موسسه تصویر شهر به عنوان یک دفتر پخش کارش را شروع کرده و مذاکراتی هم داریم تا در عید فطر فیلمی را برای پخش داشته باشیم.

مجید اکبرشاهی در ادامه صحبت‌هایش بیان کرد: موسسه تصویر شهر را نمی‌توان دولتی در نظر گرفت، ما نهاد عمومی هستیم که بودجه‌ای هم نمی‌گیریم. به نوعی می‌توان گفت که این موسسه خصوصی و خودگردان است. در واقع به ما امکاناتی داده‌اند و خواستند تا کار را خودمان راه بیاندازیم. به همین دلیل حتی گاهی با مشکلات مالی مواجه می‌شویم. 

وی در پایان درباره اینکه آیا می‌توان جشنواره فیلم شهر را برمبنای جوایزی که به فیلم‌ها می‌دهد، رویدادی قابل پیش‌بینی معرفی کرد؟ گفت: این تذکر و هشدار درست و به موقعی است. بخشی از ورود به تولید واقعاً ناظر بر همین موضوع است.