به گزارش هنرآنلاین به نقل از دبیرخانه تصویر سال، فردا سه‌شنبه هفدهم اسفند ۱۴۰۰ شب فرشته طائرپور در تصویر سال است. شبی که اهالی فرهنگ، هنر و سینما، دوستان و خانواده‌ی این بانوی شریف سینمای ایران  حضور دارند و با نمایش فیلم «آینه‌های روبه‌رو» ساخته نگار آذربایجانی و به تهیه کنندگی زنده‌یاد فرشته طائرپور همراه  است.

روز سه‌شنبه هفدهم اسفند ماه ۱۴۰۰، ساعت ۱۹ به یاد فرشته طائرپور در نوزدهمین جشن تصویر سال، تالار شهناز خانه‌ی هنرمندان ایران .فیلم «آیینه‌های رو به رو» سال ۱۳۸۸ ساخته شد و نمایش‌های متعدد جهانی داشت، به نمایش در می آید.

شایسته ایرانی، غزل شاکری، همایون ارشادی، مریم بوبانی، صابر ابر، نیما شاهرخ شاهی،هنگامه قاضیانی، صفا آقاجانی در این فیلم بازی کرده‌اند.

فرشته طائرپور با فیلم گلنار تهیه‌کنندگی را در سینمای ایران آغاز کرد و بیش از ده‌ها فیلم در مقام تهیه‌کننده، مدیر تولید، طراح صحنه، مجری طرح، نویسنده و مشاور فیلم نامه فعالیت داشت و بیست هزار دقیقه آثار ویدئویی تهیه کرد.

او عضو موثر خانه سینما هم بود و نخستین سینماگر ایرانی به‌شمار می‌رفت که در پنجاه سال گذشته توانسته به عضویت هیات رئیسه سازمان بین‌المللی فیلم‌سازان کودک وابسته به یونسکو (سیفژ) درآید.

فرشته طائرپور از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۱ به عنوان نخستین تهیه‌کننده زن، در مقام رئیس هیات مدیره خانه سینما کار کرد و ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ به‌دلیل عوارض ناشی از کرونا، از دنیا رفت.