گروه سینمایی هنرآنلاین: مرتضی شایسته با معرفی دو فیلم «سگ‌بند» و «گل به خودی» که جایگزین فیلم‌های «لامینور» و «علف‌زار» در ترکیب اکران نوروز شده‌اند، درباره مصوبات جلسه روز گذشته این شورا گفت: در این جلسه با حضور آقایان حبیب ایل‌بیگی(معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی) و محمدرضا فرجی (مدیر کل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی) در مورد فیلم «لامینور» مفصل بحث و تبادل نظر شد. در نهایت به اتفاق آرا با احترام به مقام شامخ آقای داریوش مهرجویی در سینمای ایران، ضمن تاکید بر لزوم صدور پروانه نمایش تصمیم گرفته شد این فیلم از اکران ویژه عید فطر یا هر موعد دیگر که سازندگان به آن تمایل داشته باشند، برخوردار شود.

دبیر شورای صنفی نمایش در ادامه با بیان اینکه همزمان با آغاز اکران فیلم‌های نوروزی از ۱۸ اسفند فعالیت ۱۰۰ درصدی سینماها بلامانع است، عنوان کرد: باتوجه به تصمیم جلسه شورای صنفی مقرر شد پردیس‌های سینمایی ۶ سالنه از ۱۸ اسفند تمامی فیلم‌هایی که پیش از این اکران خود را آغاز کرده‌اند حذف کند. البته فیلم‌های «مورچه‌خوار»، «عنکبوت»، «عاشق‌پیشه»، «ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان»، «مرد نقره‌ای» و «مستطیل قرمز» که از حوالی ۲۲ بهمن اکران خود آغاز کرده‌اند، همچنان می‌توانند در چرخه اکران بمانند.

شایسته در بخش دیگری صحبت‌هایش از افزایش قیمت بلیت سینما همزمان با آغاز اکران فیلم‌های نوروزی از ۱۸ اسفند خبر داد و گفت: در این جلسه پردیس‌های کورش، آزادی، بهمن، ایران‌مال، ملت، ماندانا و مگامال به عنوان سرگروه‌های هفتگانه اعلام شدند. به این ترتیب نحوه تقسیم‌بندی فیلم‌ها در این سینماها به این شرح است: «موقعیت مهدی» به سرگروهی سینما آزادی، «قدغن» به سرگروهی پردیس کورش، «روز صفر» به سرگروهی سینما بهمن، «سگ‌بند» به سرگروهی ایران‌مال، «مرد بازنده» به سرگروهی پردیس ملت، «گل به خودی» به سرگروهی مگامال و «شادروان» به سرگروهی ماندانا. البته این اتفاق استثنائاً از نوروز ۱۴۰۱ اعمال می‌شود.

بر مبنای بیانیه شورای صنفی نمایش، اسامی فیلم‌های اکران نوروز با در نظر گرفتن اصلاحات سازمان سینمایی نهایی شده است.