گروه سینمایی هنرآنلاین: جعفریان در گفتگو با هنرآنلاین درباره شرایط نمایش فیلم «شادروان» محصول حوزه هنری و پیش‌بینی استقبال مردم از این فیلم در اکران نوروز گفت: باتوجه به ترکیبی که تاکنون اعلام شده، باید بگویم جنس فیلم «شادروان» متفاوت از آثار دیگر است و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: ممکن است فیلم‌های دیگر که از آنها نام نمی‌برم حس رقابت با یکدیگر داشته باشند. چرا که تا حدودی در ژانر و مخاطب مشابهت‌هایی با هم دارند و امکان دارد در فضای سانس گرفتن برای پخش با سینماداران دچار چالش شوند اما جنس، ژانر و مخاطبی که «شادروان» دارد، متفاوت و متمایز از بقیه آثار است.

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری در ادامه با اشاره به بازخوردهایی که در نمایش‌های جشنواره‌ای فیلم «شادروان» شاهد آن بوده گفت: اکثر کسانی که در فضای پخش و تبلیغات هستند، اذعان دارند که در فرصت نوروز اتفاقات خوبی برای آن رخ می‌دهد. همچنین سینماداران و کسانی که در فضای توزیع هستند از اکران فیلم استقبال کرده و بسیار مشتاق و همراه بودند که در اکران به آن ظرفیت خوبی داده شود. در واقع یکی از دلایلی هم که این فیلم در شورای صنفی تایید شد و جزو فیلم‌های اکران نوروز قرار گرفت، این بود که کمک کند اکران نوروزی پررونق باشد.

جعفریان درباره برنامه‌ها برای پخش فیلم «موقعیت مهدی» که قرار است حوزه هنری انجام دهد، توضیح داد: «موقعیت مهدی» بهترین فیلم جشنواره چهلم لقب گرفت. ما نیز از این جهت که هم زنجیره سینماهایمان را داریم هم به خاطر جذابیتی که خود فیلم برایمان داشت، تقریبا از یک ماه پیش از جشنواره با سیمافیلم و روایت فتح به عنوان صاحبان فیلم و همچنین با آقای حبیب والی‌نژاد تهیه‌کننده و هادی حجازی‌فر کارگردان توافق کردیم که پخش فیلم را حوزه هنری انجام دهد. دوستان ما در معاونت توزیع برای این فیلم، کارزار تبلیغاتی در نظر گرفتند که خیلی مفصل است و در آن هم مخاطب‌شناسی هم فضاهای مختلف دیگری برای تبلیغات در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به پخش فیلم‌های «آتابای» و «پوست» که حوزه هنری انجام داده گفت: برای اکران «موقعیت مهدی» تمرکز ویژه‌ای روی مخاطبان در شهرهای آذری‌زبان داریم که تجربه نشان داده با آثاری به زبان آذری خیلی همراه هستند. برای مثال، وقتی نسبت استقبال مخاطبان از آثار دیگر را با آثاری چون «پوست» و «آتابای» مقایسه می‌کنیم، شاهد سهم فروش بیشتری در این آثار هستیم. مخصوصا که آنجا خودمان هم سینما داریم و فضای برای این کار مهیاست.

رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری در پایان درباره اکران دیگر آثار حوزه هنری گفت: امسال جز چهار فیلمی که در جشنواره داشتیم، دو فیلم اکران‌نشده هم داریم. شکر خدا فعلا اکران «شادروان» برای نوروز قطعی شده است. با توجه به نزدیکی نوروز و عید فطر، مصوبه شورای صنفی ادامه اکران فیلم‌ها در آن زمان است و ما نمی‌توانیم در عید فطر فیلم تازه‌ اکران کنیم اما برنامه‌مان این است که در هر فصل یک فیلم برای اکران داشته باشیم.