گروه سینمایی هنرآنلاین: پس از انتشار برخی سخنان نژادپرستانه خبرنگاران و رسانه‌ها در ماجرای جنگ اوکراین درباره مهاجران و آواره‌های دیگر کشورها، این رویکرد با انتقاد گسترده مردم به ویژه در شبکه‌های اجتماعی همراه شد. آنجلینا جولی هم از جمله چهره‌هایی بود که با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به این ماجرا واکنش نشان داد و آن را ناپسند دانست.

بازیگر سرشناس هالیوودی که فرستاده ویژه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان است، با انتشار چند تصویر از آوارگان در اوکراین، سوریه، افغانستان، میانمار و... در تازه‌ترین پست خود در اینستاگرام نوشت: «یک میلیون آواره از اوکراین گریخته‌اند اما پیش از آنکه حتی یک مهاجر از مرز اوکراین بگذرد، بیش از ۸۲ میلیون نفر مجبور شده‌اند از خانه‌هایشان بروند؛ رکوردی تازه از میزان پناهندگان جنگ. از این افراد می‌توان به شش میلیون سوری (بزرگ‌ترین جمعیت پناهنده در جهان) اشاره کرد که بیش از یک دهه است آواره شده‌اند.»

Syria

در ادامه پست جولی ۴۶ ساله آمده است: «بیش ازیک میلیون مسلمان روهینگیا از میانمار هم به زور از خانه خود رانده و به همین وضعیت گرفتار شده‌اند. بیش از ۴۸ میلیون نفر هم با جنگ و خشونت کاشانه خود را از دست داده و در سرزمین مادری‌شان روزگار می‌گذرانند؛ در یمن، در سومالی، در افغانستان، در اتیوپی و دیگر مکان‌ها. همه پناهجوها و آوارگان شایسته داشتن برخورد برابر و حقوق یکسان هستند.»