گروه سینمایی هنرآنلاین: آهنگساز مستند انیمیشن «کاغذپاره‌ها» به کارگردانی نعلبندی که این روزها روی پرده سینماهای هنر و تجربه است، با اشاره به اینکه از طریق میلاد شجره با نعلبندی آشنا شده گفت: وقتی کارگردان با من تماس گرفت، قراری با هم گذاشتیم و از ایده‌های خود و کارهایی که قصد داشت برای «کاغذپاره‌ها» انجام بدهد، برایم تعریف کرد؛ علاقمند شدم به این جریان بپیوندم و با ایشان همراه شوم.

وی ادامه داد: موضوع فیلم برایم جذاب و در عین حال تکان‌دهنده و غم‌انگیز بود چرا که مشکل واقعی جامعه در فیلم مطرح می‌شد که لازم است فیلمساز با زبان هنری به آن بپردازد. کمتر فیلمی را دیده‌ام که چنین عمیق، پرمعنا و زیبا به موضوع زنان کارتن‌خواب پرداخته باشد.

ابتکار با اشاره به اینکه در حوزه آهنگسازی در چارچوب موسیقی الکترونیک فعالیت می‌کند، درباره چالش‌های ساختن موسیقی «کاغذپاره‌ها» گفت: من و نعلبندی با توجه به تکنیک و حس و حالی که اثر به مخاطب می‌دهد، به این نتیجه رسیدیم از موسیقی الکترونیک دیجیتال استفاده نکنیم چرا که محیط فیلم به موسیقی الکترونیک و صداهای ارگانیگ جواب می‌داد.

وی یادآور شد: من قطعه‌های مختلفی را برای اثر می‌ساختم و آن‌ها را با تصویر تست می‌کردم تا بیشتر و بیشتر به سمت صداهای ارگانیک بروم. به محض اینکه به این نتیجه رسیدم دیگر کار برایم سخت نبود. جز قطعه آخر اثر که قدیمی است و با یکی از دوستانم آن را ساخته‌ام، ۹ قطعه جدید برای این اثر تولید کرده‌ام.

آهنگساز «کاغذپاره‌ها» در پایان خاطرنشان کرد: من صددرصد به مخاطبان پیشنهاد می‌کنم که این اثر را ببینند چراکه به موضوع مهمی پرداخته و لازم است یک آگاهی نسبت به مساله زنان کارتن خواب در جامعه ایجاد شود. «کاغذپاره‌ها» به لحاظ هنری برایم من جذاب و اثری خاص است، تجربه خوبی در این پروژه برایم رقم خورد و امیدوارم بتوانم کارهای جالب تر و بهتری با بهزاد نعلبندی انجام بدهم.

عوامل «کاغذپاره‌ها» عبارتند از نویسنده، طراحی و ساخت عروسک و آکسسوارها، استوری‌برد، انیماتور، کامپوزیت، تدوین، کارگردان و تهیه‌کننده: بهزاد نعلبندی، طراحی و صداگذاری: انسیه ملکی، آهنگساز: عطا ابتکار با همکاری: باران کوثری، رزیتا علیزاده و آوا شریفی و مدیر روابط‌عمومی: نغمه دانش آشتیانی.