به گزارش هنرآنلاین، در آستانه اکران ویژه فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» به کارگردانی حسن و حسین صیدخانی و تهیه‌کنندگی زنده‌یاد سیدعلیرضا سجادپور در سینماهای منتخب سراسر کشور، پانصد و چهل و ششمین نشست باشگاه فیلم تهران در فرهنگسرای ارسباران به اکران و نقد و بررسی این فیلم اختصاص دارد.

«مستطیل قرمز» به قلم مهدی نادری و مریم اشرفی روایتی واقعی از مردم جنگ‌زده و آواره‌ای است که اردوگاهی تشکیل داده‌اند و به سختی زندگی می‌کنند، اما به هیچ قیمتی حاضر به ترک محل زندگی‌شان نیستند. مردم برای نشاط روحی مسابقه فوتبالی برگزار می‌کنند، اما در دقیقه ۵۵ به ناگاه بازی متوقف می‌شود...!

کسب مدال بلورین و لوح زرین از جشنواره جهانی ficts ایتالیا، برگزیده جشنواره بین‌المللی «مقاومت» و کسب دیپلم افتخار و لوح زرین از جشنواره ملی فانوس از جمله افتخارات این فیلم سینمایی است.

در این اکران که به همت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود، کارگردانان و برخی عوامل فیلم، حجت‌الاسلام امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری، جمعی از مدیران پیشکسوتان و بازیکنان فوتبال از جمله ابوالفضل فراهانی مدیر عامل سایپا، ادموند بزیک و… حضور دارند.

اندیشه فولادوند، مهدی اسدی، علی اوسیوند، محمود مقامی، جمشید جهان‌زاده، شهربانو موسوی، شارل کوان فرانسوی، حسن مظلومی، عاطفه مرشدی و بازیگران نوجوان هستی صادقیان و داریا اصلانی از جمله نقش‌آفرینان «مستطیل قرمز» هستند.

حضور برای علاقمندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آزاد و رایگان است. فرهنگسرای ارسباران در خیابان شریعتی خیابان جلفا نبش کوچه دانش واقع شده و شماره تلفن ۲۲۸۷۲۸۱۸ آماده پاسخگویی است.