گروه سینمایی هنرآنلاین: مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش در گفتگو با هنرآنلاین از شرایط تازه برای اکران نوروزی ۷ فیلم سینمایی که پیش از این نام آنها رسانه‌ای شده بود، خبر داد.

شایسته در این باره توضیح داد: ۷ فیلم اعلام شده برای اکران نوروز در شورای صنفی نمایش تایید شده‌اند اما برای اکران این فیلم‌ها نیاز به اخذ پروانه نمایش است. بنابراین این آثار باید مورد بازبینی و تایید نهایی سازمان سینمایی قرار بگیرند.

وی همچنین درباره قیمت بلیت سینما در سال آینده گفت: تصمیم‌گیری نهایی برای قیمت بلیت انجام شده و به زودی قیمت نهایی توسط آقایان ایل‌بیگی و فرجی اعلام می‌شود.

دبیر شورای صنفی نمایش همچنین درباره دیگر مصوبات آخرین جلسه شورا گفت: ۷ فیلم اکران نوروز حداقل تا پایان اردیبهشت ماه به نمایش خود در سینماهای سراسر کشور ادامه می‌دهند. همچنین اگر از این آثار استقبال خوبی به عمل آید، اکران آنها تا ۱۵ تیرماه تمدید خواهد شد و مشمول آیین نامه اکران فیلم در سال ۱۴۰۱ نخواهند شد.  

وی افزود: فیلم‌های «عنکبوت»، «مورچه‌خوار»، «عاشق‌پیشه»، «ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان» و «مرد نقره‌ای» از ۲ اسفندماه اکران عمومی خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده و تا ۱۵ خرداد می‌توانند در سینماها به نمایش درآیند.

شایسته در پایان گفت: همچنین بر اساس تصمیمات گرفته شده، به جز ۷ فیلم اکران نوروز و فیلم‌هایی که در بالا به آن اشاره کردم، اکران بقیه آثار باید تا انتهای سال جاری، پایان پیدا کند.