به گزارش هنرآنلاین، ابراهیم ایرج‌زاد کارگردان «عنکبوت» در ابتدا ضمن خیر مقدم به مهمانان بیان کرد: باعث خرسندی و خوشحالی من است که امشب شما به تماشای «عنکبوت» می‌نشینید. ما از سال ۹۶ تصمیم به ساختن این اثر گرفتیم اما از همان ابتدا با هزار یک اما و اگر مواجه شدیم.

وی ادامه داد: باید از افراد زیادی تشکر کنم اما لازم می‌دانم از جواد نوروزبیگی و محمدصادق رنج‌کشان که خطر بزرگی برای سرمایه‌گذاری روی این پروژه انجام دادند، قدردانی کنم چرا که احتمال توقیف «عنکبوت» کم نبود اما بزرگی و حمایت این عزیزان باعث شد ما شاهد ساخته شدن آن باشیم.

کارگردان «عنکبوت» با اشاره به اینکه موضوع فیلم بر مبنای اتفاقی است که ۲۰ سال پیش در مشهد رخ داده مطرح کرد: من خودم اهل مشهدم اما از همان ابتدا برای ساختن این فیلم دور شهر مشهد خط قرمز کشیده شد و ما اجازه نداشتیم برای فیلمبرداری آنجا حضور پیدا کنیم. در ادامه هر چیزی که به مشهد ارتباط پیدا می‌کرد، خط قرمز پروژه ما بود.

ایرج‌زاد با اشاره به اینکه فیلم با همه محدودیت‌ها ساخته شد اما خطوط قرمز تا زمان اکران ادامه پیدا کرد، یادآور شد: «عنکبوت» ۲۶ بهمن روی پرده سینماها رفت اما چهار تا پنج روز اجازه نمایش در شهر مشهد پیدا نکرد. این اتفاق برای استان قم هم رخ داد اما سوژه خود را تحمیل کرد و هم اکنون فیلم در سراسر کشور در حال اکران است.

در این مراسم عوامل فیلم از جمله محسن تنابنده، ساره بیات، ماهور الوند، اکتای براهنی، جواد نوروزبیگی، محمدصادق رنجکشان و مهمانانی از جمله حمید فرخ‌نژاد، اندیشه فولادوند، جواد یحیوی، زیبا کرمعلی، سجاد بابایی، محمد حمزه‌ای، حسن مصطفوی، امید شمس، علیرضا صمدی، عادل تبریزی، جعفر گودرزی، زانیار خسروی، پدرام کریمی، روح‌الله برادری و جمعی از منتقدان، اهالی رسانه، عکاسان و... حضور داشتند.

پخش خارجی فیلم سینمایی «عنکبوت» بر عهده ‌دریم‌لب فیلمز به مدیریت نسرین میرشب و پخش داخلی آن با شرکت نمایش‌گستران است.