گروه سینمایی هنرآنلاین: مرحوم سعیدی که زاده سال ۱۳۱۳ تاکستان در استان قزوین بود، با ایفای نقش‌های کوتاه در سریال‌های طنز رضا عطاران از جمله «متهم گریخت» و «ترش و شیرین» پا به تلویزیون گذاشت. بعد در «بزنگاه» نقشی پررنگ‌تر داشت و با «عید امسال»، «خوش‌نشین‌ها»، «زن‌بابا» و «راه دررو» به پای ثابت سریال‌های سعید آقاخانی تبدیل شد. او بازیگری ساده و بی‌آلایش بود و همواره بخشی از بار طنز ماجراها را به دوش می‌کشید.

زنده‌یاد سعیدی مادر شهید لشگری بود و چند سال هم با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد. با این حال، تا همین اواخر در تلویزیون حضور فعال داشت و با آن گویش منحصر به فرد مردم را سرگرم و شاد می‌کرد. تکیه‌کلام‌های این مادر شهید از جمله «شما جیب ما رو نزن» هنوز هم ورد زبان مردم کوچه و بازار است و به این زودی‌ها از یادها نمی‌رود. از مرحوم سعیدی به تازگی «دزد و پلیس» از شبکه آی‌فیلم بازپخش شد.

این چهره دوست‌داشتنی و صمیمی از اواخر دهه ۸۰ تا اوایل دهه ۹۰ در حدود ۲۰ فیلم سینمایی هم ایفای نقش کرد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به «قاعده بازی»، «ورود زنده‌ها ممنوع»، «اخراجی‌ها ۳»، «معراجی‌ها»، «طلا و مس»، «نفس» و... اشاره کرد. هر چند در سینما به اندازه تلویزیون دیده نشد.